‎اولتیماتوم کارفرمای تبد به کارگران: تا پایان امروز بازخرید شوید

‎چهارشنبه ,۳۰ بهمن ۱۳۹۲ – IranSOS – مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی تبد با ارسال نامه‌ای به مدیر کارخانه دستور داده است که تا پایان امروز تحت شرایطی با خرید سوابق خدمت (بازخریدی) کارگران شاغل، با تمامی آنان تسویه حساب کند. در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایلنا قرار گرفته، شرایط بازخریدی کارگران بر اساس ۲ و نیم ماه بعلاوه ۵ درصد ماه تشویقی (جمعا ۳ ماه) پایه حقوق ثابت ذکر شده است.

مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی تبد در این نامه متذکر شده است که [در صورت مقاومت کارگران در برابر بازخرید خدمت با شرایط پیشنهادی] پس از انحلال، شرکت مشمول قانون انحلال خواهند شد که پرداخت بازخریدی به مراتب کمتر خواهد بود.
‎دبیر خانه کارگر: انحلال غیر قانونی است
‎در همین رابطه، دبیر خانه کارگر قزوین با غیر قانونی خواندن انحلال گروه کارخانجات تولیدی تبد، خواستار بررسی دلایل انحلال از سوی مسئولان استانی شد.
‎«عید علی کریمی» با طرح این ادعا که «انحلال این کارخانه سوری است»، گفت: انحلال کارخانه تبد با ۴۹ کارگر که اکثر آنان با سوابق بالا در آستانه بازنشسته شدن هستند، خلاف قانون است.
‎او با اشاره به اینکه انحلال کارخانه باعث افزایش نگرانی کارگران در تامین معاش خانواده‌های‌شان شده است، اضافه کرد: کارفرمای ریسندگی تبد دلایل انحلال کارخانه را که وابسته به بنیاد مستضعفان است، عنوان نکرده است.
‎کریمی همچنین در مورد پیشینه مشکلات کارگران این کارخانه گفت: این واحد تولیدی که از حدود سه سال پیش تعطیل اعلام شده است در گذشته حدود ۴۰۰ کارگر داشت که به مرور بازنشسته و یا بازخرید خدمت شده‌اند.
‎به گفته دبیر خانه کارگر قزوین، پیش‌تر در سالهای ۸۴ و ۸۵ کارفرما یکبار دیگر حکم انحلال کارخانه را اعلام کرده بود که کارگران با تجمع در مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان در تهران مانع انحلال شدند اما با این وجود، حدود ۲۰۰ کارگر در سالهای ۸۵، ۸۶، و ۸۷ با معرفی به اداره کار مستمری بگیر بیمه بیکاری شدند.
‎او در مورد معوقات حقوقی کارگران گفت: حقوق کارگران از شهریور ماه سال جاری پرداخت نشده و پیش از آن نیز کارگران هر ماه ۷۰ درصد حداقل حقوق خود را دریافت می‌کردند.
‎کریمی با بیان اینکه انحلال کارخانه تبد سبب بیکاری کارگران آنان می‌شود، اظهار داشت: تکلیف نهایی کارگران این کارخانه که دارای سوابق بالایی هستند هنوز مشخص نیست و کارفرما پیش از انحلال باید شرایط بازنشسته شدن این کارگران را فراهم ‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال