سه سال حصر خانگی غیر قانونی، اعتراض به مناسبت نقض حقوق بشر در ایران  

‎چهارشنبه٬ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۲ -‎ – IranSOSاز سوی کمیته دفاع از حفوق بشر در ایران- اتریش و پزشکان و کادر پزشکی ایرانیان مقیم اتریش مدافع حقوق بشر در ایران٬ بیانیه ای در مورد نقض حقوق بشر در ایران صادر شده‫.‬ متن این بیانیه بدین شرح است‫: پیام ها و اخبار امید برانگیز درباره تعدیل مناقشه اتمی بین ایران و جهان غرب، برخلاف انتظار جز در موارد معدودی، منجر به تغییری در وضعیت فشار و سرکوب در ایران نشده است. روشن است که این امر اساسا در حوزه تصمیم دولت نیست، مسئولیت آن به عهده دستگاه قضایی و دستگاه امنیتی حکومت است، که مستقیما تحت فرمان  آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی هستند.

تعدادی از مخالفین معروف از جمله خانم نسیرین ستوده وکیل سر شناس حقوق بشر را آزاد کرده اند، اما از سوی دیگر اقتصاددان ۷۷ ساله، آقای دکتر علی رشیدی را با اتهامات واهی محکوم و  به زندان انداخته اند.
اسارت صدها زندانی سیاسی و عقیدتی همچنان ادامه دارد، کاندیدا های ریاست جمهوری  اقایان کروبی و موسوی  و خانم رهنورد همسر موسوی  همچنان در حصر خانگی بسر می برند.  در حقیقت  زیر پوشش حصر خانگی ان ها در سلول های انفرادی  زندانی هستند. آن ها حتی از حقوق اولیه ای که زندانیان دیگر می توانند، برخوردارباشند هم،  محروم هستند.  شرایط  نامناسب سخت حصر خانگی، که  اکنون سه سال یابه عبارت دیگر ۱۰۰۰ روز از آن می گذرد ، باعت وحیم تر شدن سلامتی شخصیت های نامبرده شده است.
شمار اعدام افراد غیر سیاسی در ایران در این  چند ماه  اخیر به شدت افزایش یافته است.
فوریه امسال، سومین سالگرد  حصر خانگی کاندیدا های ریاست جمهوری  سال ۸۸ و راهبران نمادین جنبش سبز است. در حقیقت  آن ها بدون هیچ گونه محاکمه و دادرسی عادلانه و علنی در خانه های خود زندانی هستند.
صد ها نفر از شهروندان جامعه ما بدون برخورداری از هر گونه حقی به خاطر باور های خود در زندان به سر می برند.
 ما به مناسب سومین سالگرد حصر غیر انسانی و ادامه نقض حقوف بشر و  حبس و اسارت صد ها زندانی سیاسی و عقیدتی متعلق به گرایشات مختلف در جمهوری اسلامی،  صدای اعتراض خود را بلند می کنیم.
و همچنین تلاش می کنیم افکار عمومی را متوجه این موضوع نماییم که گسترش موج اعدام های بیشمار در ایران غالبا  کسانی را شامل می شود که، قربانی شرایط سیاسی – اجتماعی و اقتصادی  حاکم بر کشور هستند.
 
خواسته های ما عبارتند از:
۱-  مداوای درمانی  بدون تاخیر آقایان کروبی و موسوی
۲- ایجاد کمیته مستقلی از پزشکان مجرب، برای ارزیابی وضعیت درمانی زندانیانی که در درجه اول به دلیل شراط نامناسب زندان بیمار شده اند.
۳-  تسهیل مداوای درمانی سریع در بیمارستان های خارج از زندان برای  زندانیانی که در شرایط وخیم جسمانی قرار دارند
۴- تامین تجهیزات پزشکی مناسب و پزشکان متخصص در زندان ها،
۵-  ما معتقدیم در عین وجود نشانه های مثبت در رابطه با تعامل بر سر مناقشه اتمی ، مسئله حقوق بشر در ایران باید  همچنان دستور کار روز قرار داشته  باشد.
۶- تعقیب و دستگیری  و شکنجه  انسان ها به دلیل اعتقادات  و عملکرد سیاسی ، مذهبی و ایدئولوژیک  آن ها، نقض کامل حقوق بشر می باشد. جمهوری اسلامی با امضای مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر موظف به اجرای کامل این اعلامیه می باشد.  و به این دلیل جمهوری اسلامی یا باید بدون تاخیر همه زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد نماید و یا این که شرایط را برای دادرسی  منطبق برموازین حقوقی ، عادلانه و علنی  فراهم کند.
 ۷-  کاندیدا های ریاست جمهوری  سال ۸۸ ، آقایان کروبی و  مو سوی  و همچنین  خانم رهنورد همسر اقای موسوی بعد از سه سال حبس انفرادی در وضعیت نامناسب جسمی قرار دارند،  باید هر چه سریع تر و بدون تاخیر آزاد گردند و یا این که امکان  دادرسی  منطبق برموازین حقوقی ، عادلانه و علنی برای آن ها  فراهم شود.
۸-  دولت جمهوری اسلامی موظف است که ویزای ورود آقای دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل دز رابطه با حقوق بشر در ایران را صادر نماید.
 
‎به این مناسبت روز جمعه ۲۱ فوریه در ساعت ۱۹ شب در محل «خانه ایران» ( Bindergasse 5-9, 1090 Wien)‌ جلسه بحث و گفت و گو برگزار می شود.
 
کمیته دفاع از حفوق بشر در ایران- اتریش
پزشکان و کادر پزشکی ایرانیان مقیم اتریش مدافع حقوق بشر در ایران
‎۲۸ بهمن ۱۳۹۲ – ۱۷ فوریه ۲۰۱۴

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال