‎احضار مریم شربتدار قدس به دادگاه انقلاب

‎دوشنبه ,۵ اسفند ۱۳۹۲ – IranSOS – مریم شربتدار قدس، معلم و فعال مدنی به دادگاه انقلاب احضار شد. به گزارش هرانا به نقل از کلمه، مریم شربتدار قدس همسر فیض الله عرب سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که طی ماه های گذشته چندین بار برای ارائه ی پاره ای توضیحات به بازپرسی شعبه دو اوین احضار و با قید کفالت آزاد شده بود، باید برای ششم اسفند ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حاضر شود.

اتهامات وی بر اساس شکایات سپاه “نشر اکاذیب” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است. تفهیم اتهام وی به دلیل مصاحبه ها و یادداشت هایی بود که در طول چهار سال گذشته و حبس همسرش در زندان اوین منتشر شده بود.
‎مریم شربتدار قدس همسر فیض الله عرب سرخی معاون وزیر دولت خاتمی است که به تازگی پس از تحمل بیش از ۴ سال و نیم حبس به اتهام حوادث پس از انتخابات ۸۸ از زندان اوین آزاد شده است.
‎بر اساس این گزارش، یکی از موارد بازجویی وی ارتباط نزدیک و تعامل با خانواده های زندانیان سیاسی مطرح شده است.
‎ماه گذشته کلمه خبر داده بود که ساجده عرب سرخی دختر این فعال مدنی نیز پس از چند بار احضار و بازجویی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شده اما به دلیل وجود پرونده ی دیگری در دادگاه انقلاب و تقاضای تجمیع از سوی وکیل، دادگاه وی برگزار نشد.
‎گفتنی است ماه گذشته ریاست شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به یکی از دادگاه‌های عمومی کیفری تهران منتقل شده است، قاضی یحیی پیرعباسی، در سال‌های اخیر احکام سنگینی و به ویژه پس از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸را برای فعالان سیاسی و مدنی صادر کرده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال