‎بابک زنجانی اعترافات ‎کرده ‎امّا ‎کلیات پرونده محرمانه است

‎سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- بابک زنجانی اعتراف کرده است که گروهی از او حمایت می‌کردند و او تنها ویترین این گروه بزرگ است. به گزارش ایسنا، امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با سایت تدبیر با اشاره به پیگیری‌های قوه قضائیه و پیشرفت‌های حاصل‌شده از رسیدگی به پرونده تخلف‌های مالی بابک زنجانی اظهار کرد: زنجانی پیش از عید اعتراف‌هایی مبنی بر اینکه با یک تیم کار می‌کند و اینکه او تنها ویترین این ماجراست، داشته است.

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: ما پیش از این اعتراف‌ها نیز بر این باور بودیم که بابک زنجانی به تنهایی نمی‌توانسته تمامی تخلف‌ها و کلاهبرداری‌ها را انجام دهد بلکه با حمایت و پشتیبانی عده‌ای یا گروهی توانسته به اهداف خود برسد.
‎این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم از زمان پایان بررسی پرونده بدهی بابک زنجانی خبر داد و گفت: به طور قطع نیمه اول امسال بحث تخلف‌های بابک زنجانی و تیمی که پشت او بوده و او را همراهی می‌کرده بسته خواهد شد.
‎او همچنین درباره جزئیات اعتراف‌های بابک زنجانی و اینکه چه افراد یا فردی او را همراهی می‌کردند خاطرنشان کرد: کلیات این پرونده محرمانه است و نمی‌شود اسم کسی را رسانه‌ای کرد اما آن چیزی که محرز است این است که او یک فرد نبوده و تشکیلات گسترده‌ای پشت او بوده‌اند. بنابراین تا زمانی که این پرونده بسته نشود نمی‌توان درباره اینکه زنجانی با چه گروهی یا فردی همکاری می‌کرده صحبت کرد. از سوی دیگر متاسفانه نتیجه‌های بررسی ما نشان می‌دهد که دستگاه‌های نظارتی آن طور که باید نظارت دقیقی بر روند کارهای بابک زنجانی نداشته‌اند.
‎به گفته سلطانی «با توجه به اینکه هر چقدر در این پرونده جلو می‌رویم ابعاد کلاهبرداری‌های بابک زنجانی گسترده‌تر می‌شود، تقاضا داریم تا دستگاه دیپلماسی و نظارتی کار گسترده‌ای انجام دهند تا از اموال خارج از کشور زنجانی حداقل برای پرداخت بدهی‌اش به وزرات نفت بتوان استفاده کرد چرا که در ایران اموال قابل توجهی ندارد.»
‎این عضو کمیته تحقیق و تفحص از بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت تاکید کرد که «لیست اموال زنجانی تهیه شده است و در مرحله ارزیابی و کارشناسی اموال است اما این لیست هنوز کامل نشده است.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال