تداوم کارشکنی‌ مسوولان و ممانعت از آزادی یک زندانی سیاسی کُرد

‎چهارشنبه ٬۲۰ فروردین  ۱۳۹۳-IranSOS- رحیم رشی زندانی سیاسی کُرد اهل مهاباد، با گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت وی و نبود دلایل قانع‌کننده هنوز در بازداشت به‌سر می‌برد و مسوولان از آزادی وی ممانعت می‌کنند. خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان: رحیم رشی فعال سیاسی کُرد مهابادی ۶۶ ساله، که روز ۱ اسفندماه ۱۳۹۲ از سوی نیروهای امنیتی اطلاعات مهاباد بازداشت شده و پس از ۱۱ روز تحمل بازجویی و آزار و اذیت ماموران این اداره، به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود؛ با وجود اظهار بی‌گناهی وی از سوی خانواده و همچنین نبود دلایل قانع‌کننده برای نگه داشتن این زندانی، دادگاه انقلاب شهر مهاباد و نیروهای امنیتی از آزادی وی سر باز زده و ایشان همچنان در زندان به‌سر می‌برد.

بنابه گفته یکی از نزدیکان این زندانی، مسوولان دادگاه انقلاب مهاباد هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای به خانواده این زندانی اعلام نکرده‌اند که چرا تاکنون این زندانی ۶۶ ساله را در زندان نگه داشته‌اند.
گفتنی است رحیم رشی ۶۶ ساله که از اول اسفندماه سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی شهر مهاباد بازداشت شده، در ٩ روز نخست بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود و پس از آن به زندان مهاباد منتقل و هم‌اکنون نیز در بلاتکیلفی به‌سر می‌برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال