‎پايان اعتصاب غذای دو زندانی سياسی كُرد در زندان طبس

‎چهارشنبه ٬ ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- فخرالدين فرجی و محمد امين عبدالهی دو زندانی سياسی كُرد، امروز چهارشنبه ۲۰ فروردين با قول مساعد مسوولان زندان طبس، به اعتصاب غذای خود پايان دادند. خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان: فخرالدين فرجی و محمد امين عبدالهی دو زندانی سياسی كُرد كه از ١١ ارديبهشت‌ماه به دلیل اعمال محدودیت و تشدید برخوردهای نامناسب مسوولان زندان طبس، دست به اعتصاب غذا زده بودند؛ امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۳، ساعت ٩ صبح پس از بيرون آمدن از سلول انفرادی و با قول مساعد مسوول زندان مبنی بر قبول درخواست ارایه مرخصي به اين زندانيان، به اعتصاب غذای خود پايان دادند.

گفتنی است فخرالدين فرجی زندانی سیاسی کُرد که به همراه سه تن دیگر در ۱۶ خردادماه ۱۳۹۰، در حوالی روستای شویشه از توابع سنندج، توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر شد. وی در ۳ شهریورماه ۱۳۹۱، در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در یکی از احزاب کُرد به تحمل ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان طبس محکوم شد.
گفته می‌شود محمد امین عبدالهی نیز اهل بوکان، حدود ۸ سال پیش بازداشت و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی، در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد و همچنین تبلیغ علیه نظام، محاکمه و در مجموع به ۱۸سال زندان و تبعید به طبس محکوم شد.


خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال