‎۲۰ کارگر پیمانی پالایشگاه نفت آبادان تعدیل شدند

‎پنج شنبه٬ ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- یکی از کارگران شاغل در پالایشگاه نفت آبادان از تعدیل ۲۰ کارگر شرکت پیمانکاری «مهتاب دشت» از زیر مجموعه‌های این شرکت با اتمام قرار داد کاریشان، خبر داد.
او که خواست نامش فاش نشود با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال گذشته ۲۰ نفر از کارگران  قرار دادی شرکت پیمانکاری «مهتاب دشت»  به دلیل اتمام مهلت قرار داد کارتعدیل شدند.
او سوابق کار این کارگران را ۵ تا ۱۰ سال ذکر کردو افزود:

این تعداد کارگر ماهر با سپری کردن دوره‌های آموزشی وبا آزمون در این شرکت با عنوان شغلی «طناب بند» در پالایشگاه نفت آبادان مشغول به کار شده‌اند.
 به گفته وی، کارگران تعدیل شده شرکت مهتاب دشت هم اکنون بیکار بوده و منتظرند تا شاید کارفرما در انجام پروژه جدید مجددا آنان را به کار فراخواند.
این کارگر شاغل در پالایشگاه نفت گفت: باوجود آنکه بیشتر کارگران پیمانکاری شاغل در پالایشگاه نفت آبادان، افراد کار بلد، ماهری هستند که پس از گذراندن دوره‌های تخصصی از طریق اخذ آزمون استخدام شده‌اند اما همواره به دلیل موقت بودن قرارداد کار در معرض تعدیل قرار دارند.
‎
اتمام قرارداد «مهتاب دشت» با پالایشگاه باعث بیکاری کارگرانش شده است
‎در این رابطه «فواد فرد» مسئول روابط عمومی پالایشگاه آبادان ضمن تایید بیکاری کارگران شرکت پیمانکاری «مهتاب دشت»، اتمام قرارداد این شرکت رابا پالایشگاه نفت آبادان  را عامل تعدیل کارگران دانست.
او برای بازگشت بکار این کارگران اظهار امیدواری کرد و گفت: در صورتیکه دوباره شرکت پیمانکار مهتاب دشت بتواند قرار داد خود را با پایشگاه نفت آبادان از سر بگیرد مجددا اشتغال این کارگران فراهم می‌شود.
او در خاتمه گفت: پالایشگاه آبادان درقبال وضعیت نیروی کار شرکتهای پیمانکاری زیر مجموعه خود تعهدی نداردو این کارگران می‌تواند مطابق قانون کار مناطق آزاد تجاری مشکل خود را از راه قانونی پیگیری کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال