‎بی‌خبری از دستگیر شدگان مراسم روز جهانی زبان مادری

‎جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- با گذشت نزدیک به دو ماه از دستگیری تعدادی از آذربایجانی‌ها در ارتباط با مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در اکبر آباد تهران هنوز زندان اوین و دادستانی خبری از وضعیت ایشان در اختیار خانواد‌هایشان نگذاشته‌اند. به گزارش هرانا،  روز دوم اسفند سال ۱۳۹۲ تعدادی از آذربایجانی‌هایی که در یک منزل شخصی در اکبرآباد تهران گرد آمده بودند دستگیر شدند.

بخشی از ایشان در روزهای بعد آزاد وتعدادی نیز به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شدند.
‎همچنین چند شخص دیگر نیز در ارتباط با این مراسم در روزهای بعد دستگیر شدند.
‎با توجه به تماس تلفنی برخی از این افراد بازداشت ایشان در ۲۰۹ قطعی است اما تاکنون هیچ ملاقاتی با اعضای خانواده یا وکیل خود نداشته‌اند و همچنین برخی اجازه تماس تلفنی نیز پیدا نکرده‌اند.
‎اکبر آزاد، علیرضا فرشی، حمید منافی نادارلی، بهنام شیخی، محمود اوجاقلو و رستم کاظم‌پور ۶ آ ذربایجانی بازداشتی در بند امنیتی ۲۰۹ هستند که اخبار منتشر شده در روزهای اخیر پیرامون ایشان نگران کننده است.
‎خبر ضرب وشتم و برخورد تحقیر آمیز با اکبر آزاد و علیرضا فرشی و امکان ادامه اعتصاب غذای بهنام شیخی که زمان دستگیری اعلام کرده بود بر نگرانی نزدیکان و دوستان ایشان که بار‌ها به زندان اوین و دادستانی مراجعه کرده‌اند افزوده است. خصوصا اینکه شیخی تا کنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است.
‎بر اساس اظهارات نزدیکان بازداشت شدگان برخی از افراد بازداشت شده حتی در این مراسم که کاملا قرار بوده است در یک فضای خصوصی
‎وشخصی برگزار شود شرکت نداشته‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال