‎‫ناگفته های پرونده ریحانه جباری؛ جعبه سیاه پرونده کجاست؟‬

‎یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- محمد مصطفایی وکیل پیشین ریحانه جباری: به عنوان وکیلی که از ابتدا تا هنگامی که حکم اعدام برای ریحانه جباری صادر شده است، مطالبی را برای تنویر افکار عمومی در ارتباط با پرونده ریحانه جباری عرض می کنم و درخواست توقف اجرای حک‬م را هم از جانب رییس قوه قضاییه و هم از سوی خانواده محترم مقتول می نمایم چرا که هیچ بی گناهی نباید، به ناروا مجازات گردد و اگر هزار مجرم آزاد باشند بهتر از آن است که بی گناهی مجازات گردد، آن هم مجازاتی که برگشت ناپذیر است.

‎۱. بنده یقین دارم که ریحانه جباری قاتل اصلی پرونده نیست. قاتل اصلی فردی به نام شیخی است که متاسفانه به دلایل نامعلومی امکان بازداشت وی فراهم نشده است. هر چند ریحانه اعدام نموده است که ضربه چاقو را او وارد کرده است اما ضربه چاقو به نفسه نوعا کشنده نبوده و درگیری های بعدی که صورت رفته است باعث مرگ مقتول سربندی شده است.
‎در تاریخ ۱۵.۴.۱۳۸۶ قتل مرحوم سربندی حادث می شود، در این روز تحقیقات بسیاری زیادی برای بازداشت قاتل صورت می گیرد اما بعد از کوتاهی ریحانه در منزلش بازداشت می گردد.

اما تا زمان بازداشت ریحانه تحقیقات بسیار زیاد دیگری هم صورت گرفت و از همه تحقیقات، شنودها و دلایلی که به دست آمده بود سی دی تهیه می گردد.

این سی دی در اصل جعبه سیاه این پرونده بوده است اما این سی دی توسط آقای شاملو بازپرس پرونده معدوم می گردد چرا که روال بر این حاکم شده بود که ریحانه جباری متهم اصلی پرونده شناخته شود. در این پرونده دست های بسیاری بوده است که اجازه این را نداد تا حقیقت مشخص شود و خانواده محترم سربندی نیز می دانند که حقیقت آن چیزی نیست که اتفاق افتاده است.
‎در صفحه چهار کیفرخواست صادره از سوی بازپرس این پرونده به معدوم شدن سی دی و اینکه سی دی ادله جرم بوده است اشاره شده است اما برخلاف عدالت قضایی و قانون این سی دی معدوم می شود و تاکنون نیز هیچ کس علت معدوم نمودن این دلیل قاطع بر بی گناهی ریحانه را نپرسیده است.
‎در این سی دی ارتباط های تلفنی مقتول و با چند نفر دیگر و از جمله شیخی وجود داشته است. یقین دارم که محتوای این سی دی حکایت از بی گناهی ریحانه داشته است.
‎۲. در پرونده ریحانه تحقیقاتی هم از سوی وزارت اطلاعات صورت گرفت، تحقیقاتی که در پرونده های دیگر قتل صورت نمی پذیرد.

وزارت اطلاعات می توانست در کمترین زمان امکان فرد سوم و اصلی این پرونده را بازداشت کند اما این کار را نکرد. چرا؟ این هم سوالی است که تاکنون پاسخی برای ان پیدا نشده است.

آیا قاتل اصلی می توانست یکی از مقامات کشوری باشد؟

آیا قاتل اصلی فرزند یکی از مقامات می تواند باشد؟

شیخی فردی است که نامش بارها در پرونده آمده است و دادگاه تنها اشاره ای که به وی نمود این بود که بودن و نبودن این فرد لطمه ای به مسیر پرونده نمی زند در صورتیکه چنین نیست.

این امکان وجود دارد که شیخی در اصل تمام زمینه های جرم را فراهم کرده باشد یا اینکه وی اجازه عدم مراجعه مقتول را به بیمارستان داده باشد.

‎در این پرونده ابهامات بسیار زیادی وجود دارد که به هیچ یک از ابهامات تاکنون پاسخ روشنی داده نشده است.

‎محمد مصطفایی وکیل پیشین ریحانه جباری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال