‎درخواست بخشش ریحانه جباری از سوی هیلا صدیقی

‎یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- در راستای نجات ریحانه جباری از اعدام٬ هیلا صدیقی خواهان بخشش ریحانه جباری از سوی خانواده سربندی شد متن این درخواست بدین شرح است
‎‫خانواده محترم سربندی ! ‬
‎‫سلام ‬
امروز چندبار در طول روز گوشی تلفن را برداشتم ، شماره تماستان را گرفتم اما دلم تاب نیاورد و قطع کردم . نشد هیجانم را جمع کنم و از پای تلفن با شما حرف بزنم . روز تمام شد و دل من آرام نشد که هیچ آنچنان بی تاب تر شد که تا این چند خط را ننویسم امشبم سحر نمی شود . ‬

خانواده محترم سربندی ! بی مقدمه میگویم تا وقتتان را نگیرم و حوصله تان را به تنگ نیاورم . شنیده ام‬ خانواده مذهبی و متدینی هستید و به همان خدایی مومن که هزار و یک نام دارد . هزار و یک نام که تمام قدرت ، وسعت و صفاتش را وصف میکند . نام هایی مثل قادر ، مثل عادل ، مثل جلال … و صفاتی مثل قهار ، جبار و … که ناظر به جبر و قهر اوست . اما جای تامل دارد وقتی از میان هزار و یک نام ، صد و سیزده سوره از صد وچهارده سوره قرآن ، بنام خداوند بخشنده و مهربان شروع میشود … آیا این خدا و این قرآن همان نیست که حق قصاص را به بندگانش داد و گفت البته اگر گذشت کنید بهتر است ؟ آیا نشانی در تکرار این دونام خدا ، یعنی بخشندگی و مهربانیش نیست ؟

‎بگذریم

‎مرگ و زندگی یک انسان آنچنان هم چیز پیچیده ای نیست . روزانه مرتضی ها و ریحانه های بسیاری در شهر و دیار ما میمیرند و مادران و فرزندان بسیاری داغ دار میشوند . یکی تصادف میکند . یکی از ارتفاع پرت میشود . یکی میسوزد . یکی خودکشی میکند . یکی درد بی درمان میگیرد … میان اینهمه بسیاری هم جانشان را در راه آرمان و هدفشان میبازند .
‎خانواده محترم سربندی ! کشور ما سالهای بسیار شهید داده . چه در جنگ ، چه در خیابان و چه در زندان … زنان و مردان بسیاری بر سر آرمانهایشان کشته شدند … کشته شدند به دست کسانی که هرگز خانواده هایشان نتوانستند قصاصشان کنند و خون عزیزشان را پس بگیرند . کشور ما سالهای بسیاری از میان تمام خانواده ها جوان و پیر، زن و مرد ، پدر یا پسرشهید داده تا خاکش آزاد و مردمش پایدار باشد .حالا که در این روزهای سخت و بحرانی ، همین مردم که شانه به شانه هم دست برزانوی خود گرفته و زیر بار فراز و نشیب روزگار خم نشده اند ، دست همدلی به سویتان دراز کرده اند ، . شما هم برای روشن کردن یک شمع در این تاریکی بیایید و جهادِ بخشش کنید … جهادِ مهر کنید … جهادِ انسان دوستی کنید … تا عطرش روح مرحوم عزیزتان را آرامش دهد ، تا پاداشش دل داغدیده شما را مرهم شود و برکتش نصیب شما و آن عزیز از دست رفته تان شود … بگذارید از این اتفاق تلخ ، خیر بردارید و نیکی بپراکنید … با اعدام ریحانه نه داغتان آرام میشود ونه رفته تان بازمی گردد و نه ریحانه عذابی بیش از آنچه دراین هفت سال تحمل کرده خواهد کشید . اما چنان ضربه ی سنگینی به عاطفه عمومی و احساس مردم خواهید زد که ایمان دارم بار آن روی دوش شما و همه آنهایی که در این ماجرا نقشی داشته و دارند سنگینی خواهد کرد … بجای تزریق ناامیدی به رگهای خسته این اجتماع … به جای کشتن دل آنها که به بخشش و مهر ایمان دارند ، بیایید و برای نام عزیز از دست رفته تان آبرو و هزار لبخند جاوید بخرید… بیایید و با جان بخشیدن به ریحانه ، جان دوباره ای به این شهر بدهید … باور کنید فردا در این لبخند شما هم سهیم خواهید شد .

‎با سپاس و امید
‎هیلا صدیقی

‎‫

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال