شرایط وخیم جسمی علی مرادی زندانی سیاسی در زندان میناب

دوشنبه ۲۵ فرودین ۱۳۹۳ -IranSOS- علی مرادی زندانی سیاسی کُرد به دلیل نارحتی قلبی در وضعیت وخیمی به‌سر می‌برد و با توجه به امکانات محدود بهداری زندان مرکزی میناب برای معالجه زندانیان این زندان، وی نیاز فوری به اعزام به بیمارستان خارج از زندان دارد. به گزارش خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان علی مرادی زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان میناب مشکلات جدی قلبی دارد و وضعیت جسمی وی رو به وخامت گذاشته است. این زندانی سیاسی تاکنون چند بار به دليل مشكلات قلبی به بهداری زندان میناب منتقل شده است. گفته می‌شود علی مرادی دو روز قبل نیز در مورد وضعيت نامناسب جسمانی خود به مسوولان زندان تذكر داده بود ولی هيچ‌يك از مسوولان در اين مورد اقدامی نكرده‌اند.

علی مرادی در اواخر بهمن‌ماه ۱۳۸۲، در روستای کانی‌دینار از توابع مریوان در استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد، به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان میناب محکوم شد. وی در زندان دچار ناراحتی قلبی شد و در این چند سال بارها به علت حمله شدید قلبی به بهداری زندان و یا مراکز خارج از زندان منتقل شده است.
این زندانی سیاسی کُرد در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۶، به دلیل حمله شدید قلبی به زندان ابولفضل بندرعباس منتقل و بعد از معاینه‌های پزشکان متخصص از جمله دکتر مجید نصیری و دکتر علی شابان، تشخیص داده شد که وی نباید در زندان نگهداری شود.
یکی از اعضای خانواده این زندانی سیاسی طی گفتگویی با خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان با اشاره به اینکه علی مرادی یک فعال سیاسی است گفت: “او را به زندان میناب منتقل کرده‌اند و بعد سال گذشته هم وی را به زندان بندعباس و دوباره به زندان میناب انتقال دادند و حالا او و چند زندانی سیاسی کُرد دیگر، در میان زندانیان شرور، قاچاقچی، قاتل و معتاد نگهداری می‌شوند.”
این عضو خانواده در ادامه افزود: “علی هم‌اکنون نارحتی قلبی دارد و دکترها به وی گفته‌اند که باید در بیمارستانی مجهز بستری و عمل شود، هرچند حدود شش سال پیش نیز به دلیل داشتن ناراحتی قلبی و عروقی، از زندان میناب به یکی از بیمارستان‌های شیراز منتقل شد و در آن‌جا تحت جراحی قلب قرار گرفته بود اما متاسفانه شدت بیماری قلبی وی بیشتر شده است. علی مرادی اکنون شدیدا نیاز به جراحی قلب در بیرون از زندان دارد، ولی مسوولین زندان و مسوولین قضایی و اطلاعات از انتقال او به بیرون از زندان جهت مداوا جلوگیری می‌کنند.”
گفتنی است علی مرادی پیش از دستگیری توسط نیروهای امنیتی، در سال ۱۳۷۷ نیز به اتهام همکاری با احزاب کُردی دستگیر شده و ۵ سال را در زندان میناب گذرانده بود.

خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال