آزادی سه زندانی عقیدتی پس از تحمل ۵ سال حبس از زندان رجایی شهر

دوشنبه ۲۵ فرودین ۱۳۹۳ -IranSOS- ماموستا محمد برائی، حسام محمدی و عبدالله خسروزاده سه زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد، امروز شنبه ۲۳ فروردین از زندان رجایی شهر کرج آزاد شدند. به گزارش خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان٬ ماموستا محمد برائی از علمای اهل سنت کُرد اهل بوکان به همراه حسام محمدی و عبدالله خسروزاده دو زندانی دیگر کُرد اهل سنت امروز شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳، پس از تحمل ۵ سال حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شدند.

گفته می‌شود ماموستا محمد برائی هنوز حکم ۱۱ سال زندانش به پایان نرسیده است و آزادی وی پس از تحمل ۵ سال از این حکم، به صورت مشروط بوده است. آزادی حسام محمدی و عبدالله خسروزاده هم پس از اتمام دوره محکومیت ۵ ساله آنان صورت گرفته است.
گفتنی است ماموستا محمد برائی از علمای اهل سنت بوکانی است که در خردادماه ۱۳۸۸ به همراه ۷ نفر از شاگردانش به اتهام تبلیغ و برگزاری مراسم مذهبی و تشکیل جلسات مذهبی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. وی دو سال از بازداشتش را در سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات بوکان، ارومیه و بندهای امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین تحت بازداشت و بازجویی و فشار سپری کرده و در نهایت از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۱ سال زندان محکوم شد.

خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال