بازداشت ۵ تن از فعالان مذهبی کُرد در بوکان و مهاباد

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- در ادامه اعمال محدودیت، فشار و آزار اهل سنت در ایران، جمعه ۲۹ فروردین ۵ تن دیگر از فعالان سنی مذهب کُرد در شهر بوکان و مهاباد بازداشت شدند. به گزارش مرکزاطلاع رسانی انسانیت٬ ۵ تن از فعالان مذهبی اهل سنت کُرد، ساعت ۷ صبح دیروز جمعه ۲۹ فروردين‌ماه ۱۳۹۳، در شهرهای بوکان و مهاباد دو شهر کُردنشین استان آذربایجان غربی، توسط نیروهای اطلاعات در خانه‌هایشان بازداشت شدند.

مسعود جوادی ۳۳ ساله، نامق دلدل ۳۰ ساله، محمود رسولی‌زاده ۳۲ ساله، محمد محمدی ۴۲ ساله و ابراهیم رسولی ۳۳ ساله در ساعات اولیه جمعه، در حالی دستگیر شدند که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی اطلاعات با اسلحه به درب منازل این فعالین مراجعه کرده و با بدترین شیوه به خانه آنها یورش برده و پس از جستجوی کامل منازل با اعتراض خانواده‌ این ۵ فعال مذهبی روبرو شدند.
گفتنی است در هنگام بازداشت این فعالین سنی مذهب، برخی از اعضای خانواده‌های آنها مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند از جمله مادر مسعود جوادی که بیش از ۳۰ سال دارای آسم شدید است، از سوی یکی از مامورین با ضربات لگد مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد که پس از آن به بیمارستان ارومیه منتقل می‌شود.
نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران، به‌ویژه در طول چند سال گذشته، از سوی نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر محکوم شده است. سازمان عفو بین‌الملل، سازمان دیدبان حقوق بشر، کمیسیون آزادی بین‌المللی ادیان آمریکا، وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت امور خارجه بریتانیا و شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، از جمله نهادها و اشخاصی هستند که به تداوم ایجاد محدودیت برای اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران اعتراض کرده و آن را محکوم کرده‌اند.

http://www.hro-kurd.net

‎مرکزاطلاع رسانی انسانیت
‎وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشرکردستان
email:
prmmkkurd1@gmail.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال