احتمال اجرای حکم اعدام مصطفی سلیمی زندانی سیاسی کُرد

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- حکم اجرای اعدام مصطفی سلیمی روز پنج‌شنبه ۲۸ فرودین به مسوول زندان سقز ابلاغ شده و نگرانی‌ سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر را نسبت به اجرای حکم اعدام وی، تشدید کرده است. به گزارش مرکزاطلاع رسانی انسانیت٬ مصطفی سلیمی (ایلویی) زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام که از ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۳، در اعتراض به تایید حکم اعدامش از سوی دیوان عالی کشور، دست به اعتصاب غذا زده بود، روز پنج‌شنبه ۲۸ فرودین‌ماه ۱۳۹۳، به اعتصاب غذای خود پایان داد و بعد از آن از سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شد.

از سوی دیگر بنا به اطلاع یک منبع موثق، حکم اجرای این زندانی سیاسی کُرد چند روز پیش به مسوول زندان سقز اعلام شده، و احتمال اجرای حکم اعدام وی افزایش یافته است.
بنا به گفته این منبع موثق، یکی از مسوولان زندان سقز اعلام کرده که اولین کسی که طی روزهای آینده اعدام شود، مصطفی سلیمی خواهد بود.
مصطفی سلیمی فرزند عبدالله، اهل روستای ایلو منطقه تیلکو از توابع شهرستان سقز است که در سال ۱۳۸۰ به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد درآمد و تا حدود سه سال با این حزب همکاری کرد.
این زندانی سیاسی محکوم به اعدام در اواخر سال ۱۳۸۲، به همکاری خود با حزب پایان داده و به دنبال آن در منزل یکی از اقوام خود در شهر نهاوند واقع در استان لرستان ساکن شد. نیروهای امنیتی در همان زمان اقدام به بازداشت وی کرده و پس از انتقال به اداره‌های اطلاعات و دادگاه‌های سنندج و سقز، به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه به اعدام محکوم شد.
لازم به ذکر است تقاضای فرجام مصطفی سلیمی در دادگاه و سپس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شد. او مدتی را در زندان رجایی شهر کرج، در تبعید سپری کرد.
گفتنی است این شهروند کُرد سقزی یک فرزند دارد و هم‌اکنون با توجه به تایید حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور، با اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام در زندان مرکزی سقز به‌سر می‌برد و از سوی دیگر نگرانی‌ سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر را نسبت به اجرای حکم اعدام وی، تشدید کرده است.

http://www.hro-kurd.net

‎مرکزاطلاع رسانی انسانیت
‎وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشرکردستان
email:
prmmkkurd1@gmail.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال