‎احضار جمال آگوشی جهت اجرای محکومیت

‎شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- جمال آگوشی پسر محمدامین آگوشی جهت اجرای محکومیت یک ساله خود به مراجه قضایی احضار شد. به گزارش هرانا، جمال آگوشی فرزند ۲۷ ساله محمدامین آگوشی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب پبرانشهر به ۱ سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شد و حکم مزبور در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید جهت اجرای محکومیت خود بصورت کتبی به مراجع قضایی احضار شد.

گفتنی است، دلیل بازداشت و محکومیت جمال آگوشی تماس وی با نهادهای حقوق بشری جهت پیگیری وضعیت وخیم پدرش در زندان مرکزی زاهدان بوده است.
‎محمدامین آگوشی زندانی زندان مرکزی زاهدان است که به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۶ بازداشت شدند.
‎وی پس از تحمل بیش ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
‎حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال