اعتصاب غذای سه روزه زندانیان سیاسی کُرد در محکومیت حمله به بند ۳۵۰ اوین

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- زندانیان سیاسی کُرد در تبعید زندان‌های جنوب ایران، امروز جمعه پنجم اردیبهشت در محکومیت هجوم ماموران امنیتی به زندانیان بند ۳۵۰ اوین، دست به اعتصاب غذا زدند. زندانیان سیاسی کُرد در تبعید زندان‌های جنوب ایران، در اقدامی نمادین و هماهنگ، امروز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در محکومیت هجوم هفته گذشته ماموران امنیتی به زندانیان بند ۳۵۰ اوین، در زندان‌های جنوب ایران دست به اعتصاب غذا زدند.

یکی از زندانیان شرکت‌کننده در اعتصاب غذا به خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان گفت: “این اعتصاب غذا به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و بیشتر زندانیان اعتصاب‌کننده، از زندانیان سیاسی کُرد محسوب می‌شوند.”
گفته شده که این اعتصاب غذای هماهنگ از صبح امروز در زندان‌های مختلف جنوب ایران آغاز شده و دست‌کم ده‌ها زندانی سیاسی کُرد از جمله  علی مرادی، کمال شریفی، محمد حسین رضایی و افشین سهراب‌زاده در زندان میناب، کریم موسی‌زاده، اسعد صلواتی و شاکر عیان‌پور در زندان بندرعباس و بدیع حسین‌پناهی در زندان بندر لنگه و چندین زندانی سیاسی دیگر اکنون در اعتصاب غذا هستند.
گفته شده که تعداد زندانیانی که در این اعتصاب نمادین شرکت کرده‌اند، از این آمار بیشتر است، ولی به دلیل نبود امکان ارتباط مستقیم با زندان‌ها، تنها اسامی زندانیانی که به صورت قطعی در این اعتصاب شرکت کرده‌اند، از سوی منابع مطلع در اختیار خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان قرار گرفته است.
گفتنی است صبح روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۳، در پی اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ اوین به نحوه بازرسی، ماموران امنیتی به زندانیان معترض و بی دفاع هجوم برده و تعدادی از زندانیان سیاسی و مدنی در جریان درگیری به شدت مجروح شدند.
طی روزهای آینده اسامی شرکت‌کنندگان در این اعتصاب غذا و اخبار تکمیلی منتشر خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال