در روز جهانی كارگر سه زندانی در بندر عباس اعدام شدند

پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- سه زندانی دیگر در زندان بندر عباس، سپیده‌دم امروز پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، همزمان با روز جهانی کارگر اعدام شدند. به گزارش انسانیت٬ امیر روزدار، مصطفی نازی چلوی و بابک واونی سه زندانی محبوس در زندان بندر عباس سپیده‌دم امروز پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، همزمان با روز جهانی کارگر، در سالن این زندان به دار آویخته شدند. گفته می‌شود این سه زندانی به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند. لازم به ذکر است روز سه‌شنبه، محمد شیرین بیان یکی دیگر از زندانیان محبوس در زندان بندر عباس، اقدام به خودکشی کرد که به‌دلیل عدم رسیدگی پزشکی در این زندان جان باخت.

گفتنی است روند روبه رشد آمار اعدام در زندان‌های ایران نگرانی‌ مجامع بین‌المللی و سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر را در پی داشته است. در آخرین واکنش‌ها دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران در گزارش مارس ۲۰۱۴، نگرانی شدید خود را از افزایش اجرای احکم اعدام در این کشور اعلام کرد و گفت: “دولت جدید رویکرد خود را نسبت به اِعمال حکم اعدام تغییر نداده است و به نظر می‏رسد که روال دولت‏های ‏قبلی را دنبال می‏کند که برای مبارزه با جرم، شدیداً بر مجازات اعدام تکیه کرده‏اند.”
پیش‌تر نیز در ۲۰۱۳، کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر، در کنفرانسی مطبوعاتی در مورد گزارش‏های ‏مبتنی بر افزایش شدید و ناگهانی اعدام‏های ‏زندانیان سیاسی، به خصوص اعدام در ملاء‌عام و نیز استفاده از مجازات اعدام برای تخلفات مربوط به مواد مخدر، نگرانی عمیق خود را ابراز داشت. وی مصرانه از دولت ایران خواست استفاده از مجازات اعدام را از جهت قانونی و عملی، محدود و یا منسوخ نماید و یا اینکه در این مورد، آن را به تعیلق درآورد.

http://www.hro-kurd.net

‎مرکزاطلاع رسانی انسانیت
‎وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشرکردستان
email:
prmmkkurd1@gmail.com

https://www.facebook.com/pages/Human-Rights-Organizaition-Of-Kurdistan/150891614982480?ref=hl
https://www.facebook.com/prmmkkurd1
https://twitter.com/prmmkkurd1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال