ادامه اعتصاب غذای سه برادر زندانی کرد و وخامت حال یکی از آنها

جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- سه زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه که از روز سوم اردیبهشت ماه به انفرادی منتقل شدند کماکان در اعتصاب غذا بسر می برند. به گزارش انسانیت٬ علی و حبیب افشاری، دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام به همراه سلطان افشاری، دیگر برادر زندانی که حکم پنج سال حبس خود را در زندان ارومیه می گذارند، از روز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۳، در اعتراض به تایید مجدد حکم اعدام دست به اعتصاب غذا زده اند.

یک منبع مطلع آگاه از این زندانیان، به خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان گفت که وضعیت جسمانی یکی از زندانیان، به ‌نام علی افشاری، وخیم است. او می گوید که علی افشاری در وضعیت حاد جسمی قرار دارد و مسوولان زندان هم هیچ‌گونه توجهی به وی ندارند. این منبع آگاه تاکید که من نگرانم که اعتصاب غذای این سه زندانی ممکن است منجر به مرگ علی افشاری شود.
علی افشاری، پیش از اعتصاب نیز با وضعیت وخیمی مواجه بود بطوریکه از ناحیه دست راست به طور کامل فلج شده است. او ماه‌هاست از عفونت در بدنش رنج می‌برد، اما مسوولان زندان به دستور ماموران امنیتی اطلاعات و همچنین قاضی پرونده، از درمان وی سر باز می‌زنند.
در اسنادی که در اختیار خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان قرار گرفته، نامه پزشکی علی افشاری در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۲، به امضای دکتر سیامک بهنام  آمده است که علی افشاری هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله از ناحیه دست و گردن قرار گرفته و این امر موجب مشکلات ریوی و چندین بار اعزام به بیمارستان زندانی شده و یکی از ریه‌های وی جراحی شده و به‌دنبال خونریزی ریوی در سال ۱۳۹۰، لوله ریوی نصب و زندانی هم‌اکنون نیز با مشکل تنگی نفس مواجهه است.
در گزارش این پزشک آمده برای این زندانی عمل جراحی توصیه شده که مجوز اعزام صادر نشده است.
دکتر سیامک بهنام این گزارش پزشکی می‌افزاید: در حال حاضر علی افشاری دچار نقص عضو  دست چپ از کتف تا انگشت شده و همین امر باعث جمع‌شدگی مفصل کتف و تغییر شکل دست شده است.
همچنین در این گزارش اشاره شده به خونریزی ادار این زندانی سیاسی محکوم به اعدام که مورد معالجه قرار نگرفته است. هرچند بنا به آخرین گزارش‌ها، در این زندانی سیاسی به علت خونریزی داخلی و عفونت بیش از حد در وضعیت بسیار وخیمی به سر می‌برده است.
علی افشاری متولد سال ۱٣۵۹، به همراه برادرش حبیب‌الله افشاری متولد ۱٣۶۷، اهل روستای گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد هستند که در اوایل سال ۱٣۹۰ توسط سپاه پاسداران و نیروهای وزارت اطلاعات در شهرهای بوکان و مهاباد بازداشت شدند.
آنها پس از ۷۵ روز بازجویی‌های مداوم در بازداشتگاهای اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه، ابتدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده و سرانجام در ۱۸ و دی ماه ۱٣۹۰، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد، به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت، به اعدام محکوم شدند. حکمی که در شهریورماه ۱٣۹۰، در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تایید شد.
علی و حبیب افشاری، دو برادر زندانی محکوم به اعدام، حدود دو سال پس از صدور حکم اعدام ، در ۲۷ فروردین‌ماه ۱٣۹٣، طی نامه‌هایی به ریاست دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد، خواهان بررسی مجدد پرونده خود شدند اما شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور، مجددا حکم اعدام آنها تایید و روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، از سوی دایره اجرای احکام زندان ارومیه، به صورت رسمی به آنها ابلاغ کرد.
‏http://hro-kurd.net/Article.aspx?fld=fa/Scout&id=449

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال