وثیقه یک روزنامه نگار کُرد توسط مراجع قضایی ضبط شد

دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- پس از درخواست مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تخلیه منزل مسکونی عموی امید احمدزاده روزنامه گار کُرد ، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سنندج به دستور دادگاه انقلاب منزل مسکونی این روزنامه نگار کرد را ضبط و به مزایده گذاشته است. به گزارش انسانیت٬ امید احمدزاده روزنامه گار وعضو شورای نویسندگان هفته نامه های آسو,دیدگاه و ندای دانشجو که در سال ۱۳۸۶ توسط نیروهای اطلاعات شهر سنندج بازداشت و بعد از ۳ماه با قرار وثیقه ی ۱۰۰میلیون تومانی ازاد گردید و در سال ۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ، تجمع و تبلیغ جهت تشویش اذهان عمومی علیه نظام اسلامی و جاسوسی برای گروه های مخالف نظام در دادگاه به صورت غیابی به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

نامبرده بعد از اعلام حکم دادگاه از کشور خارج و هم اکنون در خارج از کشور زندگی می کند و وثیقه ی که جهت آزادی وی در تودیع بوده است توسط مراجع قضایی در سنندج به نفع دولت مصادره شد.
گفتنی است که دادگاه انقلاب شهر سنندج طی چندین اخطار خانواده‌ی عموی این روزنامه نگار کرد را تهدید نموده‌ که در صورت عدم تخلیه منزل، آنها را به زور از منزل خارج خواهد کرد. این اقدامات در حالی است که این منزل تنها سرپناه این خانواده‌ی چند نفری کُرد است.
شایان ذکر است که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران طی سالهای اخیر، با تهدید وثیقه‌گذاران مبنی بر توقیف اموالشان، فشار بر فعالان اجتماعی و سیاسی و بخصوص خانواده روزنامه نگاران را مضاعف کرده و در موارد بسیاری با ارجاع سند وثیقه‌گذاران به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، به مصادره اموال وثیقه‌گذاران اقدام کرده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال