‎۶۰۳۴ کارگر در استان قزوین تا ۶۲ ماه دستمزد طلبکار‌اند

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- عضو کانون شوراهای کار استان قزوین گفت: ۶ هزار و ۳۴ کارگر رسمی و قراردادی در استان قزوین از یک تا ۶۲ ماه مطالبات مزدی طلبکار هستند.c«محمد امانی» بابیان اینکه کارگران مورد نظر در ۴۹ واحد صنعتی مستقر در استان قزوین مشغول کار هستند، افزود: از این تعداد، ۱۱۱۲ کارگر دارای قرارداد کار رسمی و ۴۹۲۲ کارگر دیگر دارای قرارداد کار موقت هستند.

وی همچنین از تعطیلی ۷ واحد صنعتی تا پایان سال ۹۲ خبر داد و مدعی شد: در این کارخانه‌ها تا ۱۱۰ کارگر مشغول به کار بوده‌اند که از سرنوشت آنها اطلاع دقیقی دردست نیست.
‎وی با اشاره به اینکه مبنای این آمار از گزارش‌های رسیده به کانون هماهنگی شوراهای کار اسلامی کار استان قزوین است، یادآور شد: از آنجا که برخی واحدهای تولیدی مانند کارگاه‌های کوچک از محدوده فعالیت‌های این صنفی خارج هستند این احتمال وجود دارد که تعداد کارگران اخراجی بیشتر باشد.
‎این مقام کارگری درخصوص بیمه بیکاری کارگران واحدهای تعطیل شده گفت: روال قانونی پرداخت بیمه بیکاری به نحوی است که فقط در صورت اعلام انحلال واحد صنعتی و کارخانه به کارگران بیکار شده بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد اما اکثر این واحد‌ها هنوز اعلام انحلال نکرده‌اند و کارگران نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال