‎نماینده کارگران «ایران شرق» اخراج شد

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- نماینده صنفی کارگران کارخانه «ایران شرق» به دلیل پیگیری مطالبات صنفی همکارانش پس از ۱۰ سال فعالیت شورایی اخراج شد. «حسن توزنجبانی» درباره دلایل اخراج خود به ایلنا گفت: عدم تمدید قرارداد من به عنوان رئیس شورای اسلامی کارگران کارخانه ایران شرق پس از آن صورت گرفت که کارفرما کارخانه با پی گیری‌های این نهاد صنفی مخالفت می‌کرد.

این کارگر قرار دادی بابیان اینکه از مجموع ۱۵ سال حضورش در کارخانه ایران شرق به مدت ۱۰ سال فعالیت شورایی داشته است، ادامه داد: مدیریت جدید که از حدود ۶ ماه پیش در کارخانه مستقر شده است در روز ۱۵ اردیبهشت ماه به بهانه اتمام اعتبار قراداد کار من از تمدید آن خودداری کرد.
‎این فعال کارگری که سابقه حضور در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار نیشابور را نیز دارد در خصوص وضعیت کارگران کارخانه ایران شرق مدعی شد: مدیریت قبلی حدود یک دهه کارخانه را اداره کرد و در تمام این مدت نه کارگران و نه نهاد صنفی آن‌ها هیچ مشکلی نداشتتند، اما از حدودا شش ماه قبل مشکلاتی در راه پیگیری مطالبات صنفی کارگران این کارخانه آغاز شده است.
‎به گفته تور زنجبانی در حال حاضر حدود ۶۰۰ کارگر کارخانه ایران شرق با با نوشتن طوماری مخالفت خود را در زمینه اخراج وی اعلام کرده و خواستار بازگشت بکار اوشده‌اند.
‎وی بابیان اینکه تمامی فعالیت‌های وی در شورای اسلامی کار کارخانه ایران شرق جنبه صنفی و قانونی داشته است، افزود: از آنجا که معتقدم تمامی کارهای من در جهت بهبود وضعیت کارخانه بوده است خواهان بازگشت به کار خود هستم.
‎توضیحات کارفرما
در این رابطه آقای «حسن جلالی» کارفرمای کارخانه ایران شرق، ضمن تایید عدم تمدید خبر قرار داد آقای «حسن تورزنجبانی» به عنوان نماینده صنفی کارگران این واحد تولیدی، دلیل اخراج وی را پرداختن به اموری غیر از وظایف نماینده صنفی کارگران عنوان کرد.
‎او بابیان اینکه، آقای تورزنجبانی به عنوان رئیس شورای اسلامی کارخانه، دست به فعالیت تولیدی نمی‌زد و کار نمی‌کرد، افزود: وجود نماینده صنفی کارگران در کارخانه ایران شرق موجب اخلال در کار سایر کارگران شده بود.
‎او گفت: من به عنوان کارفرمای کارخانه یران شرق، حدود ۱۰ سال سابقه اجرایی در این کارخانه را دارم و اینکه گفته شده من اخیرا وارد سیستم مدیریتی کارخانه شده‌ام کذب است.
‎جلالی در خاتمه با بیان اینکه ما در سال جاری هیچ کاهش نیرو نداشته‌ایم بلکه افزایش نیرو نیز داریم افزود: اخراج آقای تورزنجبانی صرفا به خاطر مشکلاتی که وی در روند تولید ایجاد کرده است صورت گرفته است که مسلما با تعدیل این نیرو چند نیروی جدید استخدام می‌کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال