دو زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد مجددا به اعدام محکوم شدند

سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- دو زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد که قبلا حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور نقض شده بود ، بدونه دادگاهی مجدد به اعدام محکوم و حکم قطعی به اجرای احکام فرستاده شده است. به گزارش انسانیت٬ روز ۷ دی ماه سال گذشته،  سیدهادی حسینی و صدیق محمدی از طریق وکلای خود باخبر شدند که حکم اعدامشان از سوی دیوان عالی کشور نقض خورده و پرونده ایشان مجددا باید در دادگاه انقلاب سنندج مورد بررسی قرار گیرد. اما این دو زندانی عقیدتی اهل سنت بدونه آنکه مجددا دادگاهی شوند دوباره به اعدام محکوم شده اند.

دیروز دوشنبه به خانم فاطمه مرشد وکیل سیدهادی حسینی و آقای حمید ساعدی موچش وکیل صدیق محمدی اعلام شده است که حکم اعدام این دو زندانی عقیدتی کرد قطعی و به اجرای احکام فرستاده شده است . و  ایشان همچنان در خطر اجرای حکم قرار دارند.
قبلا خانم فاطمه مرشد وکیل سیدهادی حسینی به خانواده این زندانی اهل سنت اعلام کرده بود که به علت مشکلات روانی و اختلالات جدی روانی موکلش حکم اعدام ایشان نقض خورده و مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
همچنین آقاى حمید ساعدى موچش وکیل صدیق محمدى هم به خانواده آقاى محمدى اعلام کرده بود که حکم موکلش به علت اختلالات روانى لغو شده است.
 یک منبع مطلع از این دو زندانی به خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان گفت: سید هادى حسینى و صدیق محمدى روزانه ۲۱ قرص اعصاب و روان مصرف می‌کنند و رفتارشان کاملا غیر عادى شده است سید هادى حسینى از بیمارستان فارابى کرمانشاه کارت قرمز گرفته بود وى در زندانهاى سنندج و اوین و رجایى شهر بدون محاکمه بازداشت بود و اکنون بیش از یک سال است که در زندان قزلحصار منتظر اجراى حکم اعدام خویش است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال