‎طنز / متن قانون جرم سیاسی

‎سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی از آماده شدن قانون تعریف جرم سیاسی در کمیسیون مربوطه خبر داده است. به گزارش ایسنا، شهرام شهیدی در ادامه طنز خود در اعتماد نوشت: چون مواد و تبصره‌های این قانون هنوز برای عموم مشخص نیست از موسیو شیطان خواستیم از طرف تاریکخانه از کانال کولری جایی نقب بزند و متن قانون را به دست آورد. موسیو شیطان با متن زیر برگشته البته هرچه از او می‌پرسیم که مطمئنی این خود متن قانون است یا نه جواب سربالا می‌دهد و می‌گوید بعدا معلوم می‌شود. خدا به خیر کند و اما متن دریافتی:

ماده ۱- همه مجازند راست راست راه بروند و هرکس از راه راست منحرف شد و احیانا به چپ پیچید مرتکب جرم سیاسی شده.

‎ماده ۲- چپ کردن آسیب‌رسانی به بیت‌المال بوده و ممنوع است. در مورد عکس قضیه من حرفی ندارم.

‎ماده ۳- کسی را نمی‌توان به صرف نداشتن عقیده‌یی مورد مواخذه قرار داد اما خب داشتن عقیده تبعاتی هم دارد.

‎ماده ۴- ریختن آب به آسیاب دشمن چون باعث اسراف در مصرف آب و در نتیجه بروز نارضایتی می‌شود جرم سیاسی تلقی می‌گردد.

‎ماده ۵- از دیوار شهروندان بالا رفتن جرم است اما از دیوار دیگران بالا رفتن جرم نیست.

‎ماده ۶- با توجه به تلاش شهرداری در ساخت بزرگراه‌ها از این پس عبور از کوچه علی چپ جرم محسوب می‌شود.

‎ماده ۷- چپ‌چپ نگاه کردن تا وقتی شاکی خصوصی نداشته باشد جرم نیست اما کار زشتی محسوب می‌شود.

‎ماده ۸- استفاده از اینترنت پرسرعت با توجه به ممنوعیت حداکثر سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت قانون‌شکنانه و ساختارشکنانه بوده و جرم تلقی می‌گردد.

‎ماده ۹- استفاده از پهنای باند بالا در حالی که امکان استفاده از باند‌های پایین‌تر وجود دارد حیف و میل محسوب و مشمول جرم سیاسی می‌شود.

‎ماده ۱۰- شما حتما هنگام خرید از یک سوپرمارکت بین چند مدل پنیر یکی را گزینش کرده و می‌خرید. بنابراین گزینش جزو اصول اساسی زندگی محسوب شده و با آنکه نهی آن جرم نیست اما کار زشتی محسوب می‌شود .

‎ماده ۱۱- همان‌قدر که آزادی بیان لازم است باشد آزادی عمل مخالفان آزادی بیان هم ضرورتی انکارناپذیر است و با منتقدان هر دو برخورد می‌شود.

‎ماده ۱۲- از آنجا که ارتکاب جرم سیاسی عملی از پیش طراحی شده و هوشمندانه است لذا انجام هرنوع عملیات خودسرانه و به صورت خودجوش جرم تلقی نمی‌شود.

‎ماده ۱۳- دلواپسی… اگر می‌پرسید خب دلواپسی چی و اصلا دلواپس چی باید بگویم دلواپسی خودش یک برند و یک فرهنگ است و مثل ارتش چرا ندارد. دلواپسی باید باشد وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال