احضار هفت زندانی عقیدتی اهل سنت به دادگاه انقلاب تهران

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ -IranSOS- هفت زندانی اهل‌سنت رجایی شهر که بیش از ۵ سال بصورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می‌شوند در دادگاه انقلاب تهران مورد محاکمه قرار گرفتند. بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، طی روز جاری يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ – هفت زندانی اهل‌سنت به نامهای انور خضری، کامران شیخه و خسرو بشارت ، سید داود عبدالهی ، ایوب کریمی ، قسام آبسته و ماموستا فرهاد سلیمی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران احضار شدند.

یک منبع مطلع به کمپین گفت که این هفت زندانی مدت پنج سال است که بصورت بلاتکلیفی در زندان بسر می‌برند. که بعد از احضار به دادگاه ، مورد توهین و دشنام و ناسزا قرار گرفتند آنها که توسط دفتر دار شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ( مجتبی ) که به ریاست محمد مقیسه بود ،همان قاضی که احکام اعدام دیگر زندانیان عقیدتی اهل سنت را صادر کرده بود قرار گرفته اند که به علت نبودن هیچ مدرک و ادله ایی و حضور نیافتن نماینده وزارت اطلاعات و وکلای تسخیری در دادگاه ، جلسه دادگاه لغو و به آینده موکول شد.
وی در ادامه تصریح کرد که: «این هفت زندانی در دادگاه بر بی‌گناهی خود تاکید کردند و جلسه دادگاه به بعد موکول شد.»
شایان ذکر است که این هفت زندانی در هفته گذشته در طی استمداد خواهی از وکلای مستقل و نهادهای بین المللی خواسته بودند که بر احقاق حقوق پایمال شده اشان به آنها کمک کنند و همچنین از مسئولین قضایی خواستار فراهم شدن مقدمات یک دادگاه عادلانه و علنی با حضور وکلا تعینی خود با حضور قاضی مستقل شده بوده اند.
لازم به ذکر است که این هفت زندانی از حق وکیل اختیاری محروم هستند.
‏http://kampain.info/mer.php?id=985

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال