عثمان مصطفی پور ۲۳ سال است بدون مرخصی در زندان به سر می برد

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ -IranSOS- حدود ۲۳ سال از محکومیت یک زندانی سیاسی کُرد در زندان‌های ایران می گذرد، ولی تا کنون وی از تسهیلات “مرخصی زندانی” محروم بوده است. به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، عثمان مصطفی‌پور از فعالین سیاسی زندان ارومیه که در سال ۱۳۷۰ به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون بازداشت و پس از چندین مرحله محاکمه نهایتا به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید، اما در طول این مدت تمامی تلاش‌های وی و خانواده‌ی او نیز در اخذ آزادی مشروط و یا اخذ مرخصی بی‌نتیجه مانده است.

این زندانی سیاسی کرد پس از گذراندن ۲۳ سال حبس , هم‌اکنون در زندان اورمیه بسر می‌برد که مدتی پیش دادگاه اورمیه به وی اطلاع داده که پرونده وی در وزارت دادگستری گم شده و به اجبار باید ۱۰ سال دیگر هم در زندان بماند.
یکی از بستگان نزدیک عثمان مصطفی‌پور به کمپین گفت: نامبرده در سن ۱۸ سالگی بازداشت شده و حالا ۴۳ سال دارد و باید آزاد می شد، اما دوباره ۱۰ سال حکم به وی دادند و به وی گفتند و حکم زندانت به ۳۵ سال افزایش یافته است.
وی همچنین گفت که عثمان به همین خاطر در زندان دچار افسردگی شده است و وعض روحی خوبی ندارد ، وی در این سالها اصلا به مرخصی نیامده و اصلا نمی داند زندگی چیست ، ماشین چیست ، شهر و خیابان چیست.
عثمان مصطفی پور فرزند حسین اهل روستای کاسه گران منطقه پیرانشهر که در تاریخ ۱۳۷۰/۴/۲۳ به همراه ۳ تن دیگر از دوستانش در یکی از مناطق ارومیه بنام آسن گران ترگور دستگیر شد. دو همراه دیگر وی به نامهای حسین سیت وت و محمد صالح شاهینی در همان محل به ضرب گلوله نیروهای سپاه پاسداران کشته می شوند.
مصطفی پور از لحظه دستگیری به مدت ۶ ماه در سلول های انفرادی سپاه پاسداران و اداره اطلاعات تحت شدید ترین شکنجه ها توهین و آزار و اذیت جسمی و روحی قرار می گیرد که در تاریخ ۱۳۷۰/۱۰/۱۸ تحویل انفرادی زندان مرکزی ارومیه داده می شود.
نامبرده در پنجم بهمن ماه همان سال به اتفاق دو تن دیگر به اعدام محکوم می شود، که در سال ۱۳۷۲ حکم اعدامش نقض وبلافاصله به زندان تبریز منتقل می شود. نامبرده در سال ۱۳۷۴ مجددا به زندان ارومیه منتقل و پس از چندین مرحله محاکمه نهایتا به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم می گردد. و هم اکنون در زندان ارومیه بسر می برد.
‏http://kampain.info/mer.php?id=984

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال