انتقال مجدد یک زندانی سیاسی کُرد به زندان بندرعباس

۲۰۱۴-۰۵-۲۷ – سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ -IranSOS- “علی مرادی” زندانی سیاسی کُرد که بیش از ١٠ سال است در زندان‌های ایران در بازداشت به سر می‌برد، چند روز پیش مجددا از زندان میناب به زندان بندرعباس منتقل شد. “علی مرادی” مورخه‌ی بیست و نهم بهمن‌ماه ١٣٨٢، به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” در شهرک “کانی دینار” از توابع منطقه‌ی مریوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به اتهام “محاربه از راه عضویت در این حزب” از سوی دادگاه انقلاب شهر مریوان به ٣٠ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم شده بود.

این زندانی سیاسی کرد طی دو سال اخیر چند بار از زندان میناب به زندان بندر عباس منتقل و دوباره بعد از مدتی به زندان میناب بازگرداننده شده است، که چند روز پیش هم این زندانی مجددا به زندان بندرعباس در جنوب ایران منتقل شد. که بنابه آخرین گزارش از وضعیت جمسی این فعال سیاسی کرد ، نامرده به دلیل نارحتی قلبی در وضعیت وخیمی به‌سر می‌برد و با توجه به امکانات محدود بهداری زندان بندر عباس برای معالجه زندانیان این زندان، وی نیاز فوری به اعزام به بیمارستان خارج از زندان دارد.
شایان ذکر است که این زندانی سیاسی کُرد قبلا در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۶، به دلیل حمله شدید قلبی به زندان ابولفضل بندرعباس منتقل و بعد از معاینه‌های پزشکان متخصص از جمله دکتر مجید نصیری و دکتر علی شابان، تشخیص داده شد که وی نباید در زندان نگهداری شود.
گفتنی است علی مرادی پیش از دستگیری توسط نیروهای امنیتی، در سال ۱۳۷۷ نیز به اتهام همکاری با احزاب کُردی دستگیر شده و ۵ سال را در زندان میناب گذرانده بود.

سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ – ۲۰۱۴ May 27
‏http://kampain.info/mer.php?id=992

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال