سیزدهمین روز اعتصاب غذای يک زندانی سياسی در زندان بندرعباس

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ -IranSOS- حسن جوانی زندانی سیاسی کهنسال و بیمار زندان بندرعباس سیزده روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد، این زندانی سیاسی در این مدت در نمازخانه این زندان به سر برده و نگرانی جدی در مورد وضعیت جسمی و سلامتی او وجود دارد. بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، این زندانی سیاسی ۵۷ ساله زندان بندرعباس که از عارضه قلبی، مشکلات پروستات و همروئید رنج می‌برد، بیش از دو هفته پیش از بند ۱۲ زندان مرکزی بندرعباس به بند ۲ این زندان که از آمار بالا و شرایط بهداشتی نامناسب برخوردار است منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد.

این زندانی سیاسی کهنسال در تمامی این سیزده روز در نمازخانه این زندان به اعتصاب غذای خود ادامه داده و در این مدت دو مورد از طرف یک زندانی بنام محمد دسترس و چندین بار هم از طرف مسئولان زندان مورد بی احترامی و ضرب و شتم قرار گرفته است.
وی اعتصاب غذای خود را از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز کرده و هم اکنون با توجه به بیماری‌هایی که ذکر شد در شرایط نامناسبی بسر می‌برد.
حسن جوانی که سابقه بازداشت و زندان‌های طولانی مدت در دهه شصت را داشته است، این‌بار در مهر ماه ۱۳۹۰ بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و هواداری از یکی از گروههای اپوزیسیون به ۱۰ سال حبس در تبعید زندان بندرعباس محکوم شد و این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.

دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ – ۲۰۱۴ May 26
‏http://kampain.info/mer.php?id=989

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال