‎آخرین وضعیت ویروس “کرونا” در کرمان

‎شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ – ۲۰۱۴-۰۵-۳۱ -IranSOS- مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: تاکنون شش مورد مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شدند که پس از انجام نمونه‌گیری و آزمایش‌های لازم، مشخص شد که جواب آزمایش چهار نفر آنها منفی است و آنها مبتلا به بیماری کرونا نیستند و آزمایش‌های دو نفر دیگر نیز ارسال شده است.

دکتر مهدی شفیعی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با اشاره به ابتلای دو نفر در کرمان به بیماری کرونا و تایید مرگ یکی از این افراد، گفت: فرد دیگر خوشبختانه از بیمارستان مرخص شده است.

‎وی ادامه داد: تاکنون شش مورد مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شدند که پس از انجام نمونه گیری و آزمایش‌های لازم، مشخص شد که جواب آزمایش چهار نفر از آنها منفی است و آنها مبتلا به بیماری کرونا نیستند و آزمایش‌های دو نفر دیگر نیز ارسال شده است.

‎شفیعی تصریح کرد: از این چهار نفر که جواب آزمایش آنها منفی است، سه نفر مرخص شده و نفر دیگر هم به دلیل بروز بیماری‌های زمینه‌ای در بیمارستان بستری است.

‎مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در عربستان، شش هزار پمفلت آموزشی در رابطه با این بیماری و سایر بیماری‌های تنفسی چاپ و منتشر شده و در اختیار حجاج قرار می گیرد.

‎شفیعی افزود: در این پمفلت های آموزشی، اقدامات بهداشتی را که حجاج باید در هنگام سفر و پس از بازگشت انجام دهند، ارائه شده است.

‎وی گفت: همچنین پمفلت‌های آموزشی در رابطه با بیماری‌های تنفسی و کرونا ویروس تهیه شده و در اختیار عموم جامعه قرار می‌گیرد.

‎مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فردی مبتلا به بیماری کرونا می‌شود که دارای علائم شامل بیماری شدید تنفسی و بستری شدن در بیمارستان، تب و عفونت شدید و همچنین سابقه تماس با زائر از کشور عربستان و یا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال