غلامرضا خسروی زندانی محکوم به اعدام به زندان رجایی شهر منتقل گردید

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳- ۲۰۱۴-۰۵-۳۱ -IranSOS-  غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی سیاسی محکوم به اعدام روز چهارشنبه هفته جاری به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) منتقل گردید. به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی محکوم به اعدام که از روز چهارشنبه و پس از احضار به دفتر مدیریت زندان اوین از وضعیت وی اطلاعی در دست نبود، از روز چهارشنبه هفته جاری هفتم خردادماه به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) منتقل گردیده است.

انتقال این زندانی سیاسی به زندان رجایی شهر که اساسا امری غیرقانونی است، موجب نگرانی خانواده این زندانی سیاسی در مورد احتمال اجرای حکم اعدام وی شده بود. پیشتر رسانه های حقوق بشری در مورد احتمال این زندانی سیاسی هشدار داده بودند.

آقای خسروی که از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به جاسوسی برای سازمان مجاهدین خلق ایران از طریق همکاری با تلویزیون سیمای آزادی متهم شده بود، در سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم گردیده بود که این حکم با اعتراض دادستان تهران در مرحله تجدیدنظر به شش سال حبس تعزیری مبدل گردید.

اما محکومیت شش ساله زندان پایان پرونده قضایی آقای خسروی نبود و در حالی که این زندانی سیاسی در حال سپری کردن محکومیت شش ساله خود در زندان کرمان بود، با ارائه گزارش و درخواستی دروغ از جانب قاضی حیدری فرد مبنی بر اینکه این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات اولیه می باشد این پرونده به دادسرای انقلاب تهران احاله گردید که اینبار و با وجود یکسان بودن عمل مادی جرم، این زندانی تحت اتهام «محاربه» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به اعدام محکوم گردید که حکم مذکور به تائید دیوان عالی کشور نیز رسید.

آقای خسروی از شهریور ماه سال ۹۱ که حکم اعدام وی به دایره اجرای احکام ارسال گردید در خطر اجرای حکم اعدام خود به سر می برد و تاکنون اعتراض و پیگیری های خانواده و وکلای وی نتیجه ای را در بر نداشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال