غلامرضا خسروی اعدام شد

یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۶-۰۱-IranSOS- غلامرضا خسروی زندانی سیاسی، بامداد امروز يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ – در زندان رجایی شهر اعدام شد. بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به رغم هشدارهای سازمان عفو بین الملل و نهادهای جهانی حقوق بشر به ایران در مورد اعدام زندانیان سیاسی، غلامرضا خسروی ، سحرگاه امروز يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، در زندان رجایی شهر اعدام شد.

دیروز شنبه ۱۰ خرداد ماه غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی سیاسی محکوم به اعدام که چند روز پیش به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود از بند قرنطینه این زندان به سلول انفرادی منتقل شده بود. و سحرگاه امروز يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، در زندان رجایی شهر اعدام شد.
غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ بود که سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود اما در حین سپری کردن این محکومیت، در یک فرایند غیرقانونی پرونده‌اش مجدداً به جریان افتاد و به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید شده بود.
گفتنی است که از زمان دولت روحانی تا کنون شش زندانی عرب اهل اهواز، چهار زندانی سیاسی کرد و شانزده جوان بلوچ که به اتهام امنیتی محکوم به اعدام بودند، بدون اطلاع خانواده و وکلایشان به صورت مخفیانه اعدام شدند.
حبیب الله گلپری‌پور و رضا اسماعیلی دو زندانی سیاسی کرد که روز شنبه چهارم آبان ماه ۱۳۹۲ بدون اطلاع وکیل پرونده و خانواده آن‌ها در زندان‌های سلماس و ارومیه اعدام شدند.
شیرکو معارفی فعال سیاسی کرد نیز صبح دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ اعدام شد. این زندانی سیاسی در آبان‌ماه سال ۱۳۸۷ در مرز ایران وعراق، دستگیر شد و به اتهام «عضویت در حزب کومله، اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا» محکوم به اعدام شد.
سمکو خورشیدی دیگر زندانی سیاسی کُرد روز پنچ‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه امسال در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد.
شش عرب اهل اهواز هم بنام های هاشم شعبانی، ۳۲ ساله و معلم ادبیات عرب دبیرستن خلفیه و هادی راشدی، ۳۹ ساله و معلم شیمی دبیرستان خلیفه که به اتهام محاربه محکوم به اعدام بودند، ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۹۲ از زندان کارون اهواز خارج شدند و خبر اعدام آنها در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۲ به خانواده هایشان اطلاع داده شد. همچنین غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبدالامیر مجدمی، جاسم مقدم پناه در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۲ از زندان کارون اهواز خارج شدند و کمی بعدتر اجرای حکم اعدام آنها به خانواده هایشان ابلاغ شد.
همچنین صبحگاه روز شنبه مورخه چهارم آبان ماه ۱۳۹۲ حکم شانزده جوان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان به اجرا در آمد.

‏http://kampain.info/mer.php?id=1001

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال