بیانیه کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در محکومیت اعدام غلامرضا خسروی

یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ -IranSOS- حکومت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به استفاده از سلاح ارعاب و اعدام روی آورده وغلامرضا خسروی زندانی سیاسی را اعدام کرد. به رغم هشدارهای سازمان عفو بین الملل و نهادهای جهانی حقوق بشر به ایران در مورد اعدام زندانیان سیاسی، غلامرضا خسروی ، سحرگاه امروز يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، در زندان رجایی شهر اعدام شد.

غلامرضا خسروی سوادجانی متولد ۱۳۴۰، در سال ۸۶ به اتّهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، دادن کمک مالی‌ و اطلاعات به این سازمان، دستگیر شده و به شش سال حبس محکوم شده بود. در سال ۸۹، در حالیکه سه‌ سال حبس را گذرانده بود دوباره به دلیل اتهامات قبلی‌ محاکمه و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. طی‌ یورش نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰ اوین وی مجروح شده و به سلول انفرادی منتقل گشت. نگرانی‌ از امکان اجرای حکم اعدام پس از انتقال وی به زندان رجایی شهر شدت گرفت. مسئولان زندان دیروز به خانواده وی اطلاع دادند که میتوانند برای آخرین بار با غلامرضا ملاقات کنند. که سحرگاه امروز يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، در زندان رجایی شهر اعدام شد.
بی‌گمان اعدام فعالان سیاسی و مدنی در “واپسین شعاع آفتاب شبانگاهی” نشان‌دهنده‌ی وجود اراده‌ای “دون کیشوت‌وار”، در مقابله با جنایاتی از روی عمد از جانب حکومت است. امید که با تلاش آزاد اندیشان شاهد تکرار اجرای احکام ناعادلانه‌ی جوانان ایران نباشیم.
بدین‌وسیله تمامی انسان‌های آزادیخواه و دموکرات را فرامی‌خوانیم که از حق این زندانی اعدام شده دفاع کنند. سکوت در برابر این اقدامات غیرانسانی، از سوی هیچ وجدان بیداری نباید پذیرفته شود و از تمامی مردم ايران می‌‌خواهيم که با اعتراض خود به اين جنايت بزرگ، اعدام فعالان سياسی را محكوم كرده و به حکومت جمهوری اسلامی اعلام نمايند كه فرزندان آنها در زندان‌ها تنها نخواهند بود.
ازهمە نهادهای بین‌المللی، مدافعین حقوق بشری و جامعه‌ جهانی می‌خواهیم کە برای وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به توقف اعدام‌ از هیچ اقدامی فروگذاری نکنند. ما همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درخواست می‌کنیم تا با صدور قطعنامەای به اعدام‌های صورت گرفته كه‌ در چند ماه‌‌ اخیر در ایران شدت گرفته‌ است، واکنش لازم نشان دهد.
در پایان با اندوهی وصف‌ناپذیر به خانواده‌ها، بازماندگان و نزدیکان جان‌باختگان راه آزادی، مرگ این عزیز را تسلیت می‌گوییم.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ – ۲۰۱۴ June 01
‏http://kampain.info/mer.php?id=1003


کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال