یك زندانی سیاسی محكوم به اعدام، در معرض خطر مرگ تدریجی قرار دارد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۱۶- IranSOS- خانواده علی افشاری زندانی سیاسی محكوم به اعدام اعلام كرده‌اند كه وی در شرایط وخیم جسمانی بە سر می‌برد و در صورت عدم مداوا، زندگی او در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد. بنابه گزارش كمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی محكوم به اعدام در شرایط جسمانی نامساعدی قرار دارد و به علت عدم مداوای پزشکی از سوی مسوولان زندان، شرایط وی روزبە‌روز وخیم‌تر می‌شود.

این در حالی است که بنابر قانون اساسی ایران، زندانبانان و مسوولین زندان عهده‌دار و مسوول مستقیم سلامتی و مراقبت از زندانی هستند و عواقب هرگونە پیشامد یا اتفاقی بر عهدەی آنان است .
خواهر این زندانی سیاسی کُرد به كمپین گفت که وضعیت جسمانی برادر وی به ‌نام علی افشاری، وخیم است. او می گوید که علی افشاری در وضعیت حاد جسمی قرار دارد و مسوولان زندان هم هیچ‌گونه توجهی به وی ندارند.
علی افشاری، از زمان بازداشت تاكنون با وضعیت وخیمی مواجه می‌باشد، به طوری که از ناحیه دست راست به طور کامل فلج شده است. او بیش از دو سال از وجود عفونت در بدنش رنج می‌برد؛ اما مسوولان زندان به دستور ماموران امنیتی اطلاعات و همچنین قاضی پرونده، از درمان وی سر باز می‌زنند.
علی افشاری متولد سال ۱٣۵۹، به همراه برادرش حبیب‌الله افشاری متولد ۱٣۶۷، اهل روستای گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد هستند که در اوایل سال ۱٣۹۰ توسط سپاه پاسداران و نیروهای وزارت اطلاعات در شهرهای بوکان و مهاباد بازداشت شدند.
آنها پس از ۷۵ روز بازجویی‌های مداوم در بازداشتگاهای اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه، ابتدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده و سرانجام در ۱۸ و دی ماه ۱٣۹۰، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد، به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت، به اعدام محکوم شدند. حکمی که در شهریورماه ۱٣۹۰، در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تایید شد.
علی و حبیب افشاری، دو برادر زندانی محکوم به اعدام، حدود دو سال پس از صدور حکم اعدام ، در ۲۷ فروردین‌ماه ۱٣۹٣، طی نامه‌هایی به ریاست دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد، خواهان بررسی مجدد پرونده خود شدند اما شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور، مجددا حکم اعدام آنها تایید و روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، از سوی دایره اجرای احکام زندان ارومیه، به صورت رسمی به آنها ابلاغ کرد.
‏http://kampain.info/mer.php?id=1022

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال