تشدید خطر اجرای حکم اعدام چهار زندانی عقیدتی

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۱۷-IranSOS- حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، چهار زندانی عقیدتی محکوم به اعدام هستند که شامگاه شنبه جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر به زندان قزلحصار منتقل شده اند. بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده هایی این زندانیان چندین روزمتوالیست که درجلوی درب زندانهای رجایی شهر و قزلحصار و دفترقوه قضائیه تحصن کرده اند و تاکنون هیچ جواب قانع کننده ی از سوی مسئولان مربوطه دریافت نکرده اند.

حکم اعدام این چهار زندانی در دیوان عالی به تایید رسیده است. این در حالی است که چهار زندانی مذکور در سلولهای انفرادی زندان قزلحصار در اعتصاب غذا بسر می برند. و کماکان هیچ گونه توجهی ازطرف مسؤلين زندان قزلحصارکرج به انها نمی شود.
برادر یکی از این زندانیان در این باره به کمپین گفت که چند روزه خانواده ها را معطل کرده و می خواهند که انها را خسته کرده ودسته اخربا توسل به تهدید و زور خواهان پایان تحصن خانواده های زندانیان شوند.
این چهار زندانی که شامگاه شنبه به زندان قزل حصار منتقل شدند. با شدت گرفتن نگرانی ها در خصوص اجرای احکام زندانیان فوق الذکر، عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای خواستار توقف اجرای این اعدام ها شده بود.
همزمان با این جریانات،رسانه ی رسمی ایران چند روزی است که مشغول پخش فیلم های ساختگی میباشد که با فشار و زور و تهدید از برخی از زندانیان عقیدتی اهل سنت در مدت این چند سال تهیه کرده است. دقیقا همین جریان را در سال ۱۳۹۱چند روز قبل از اعدام ۶ نفر از جوانان عقیدتی اهل سنت به اسامی هوشیار محمدی،کیوان زند کریمی،بهنام رحیمی، اصغر رحیمی ، بهرام احمدی ،محمد ظاهر بهمنی در زندان قزلحصار؛به راه انداخته بودند . باتوجه به این جریانات و اعمال فشار دستگاه های امنیتی بر خانواده های متحصن؛احتمال اجرای احکام اعدام این چهار زندانی عقیدتی بیشتر شده است.
‏http://kampain.info/mer.php?id=1024

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال