‎چهار سال حبس مریم شفیع پور قطعی شد

پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۱۹-IranSOS- محکومیت مریم شفیع پور فعال دانشجویی که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب وی را به هفت سال حبس محکوم کرده بود، با حکم شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران کاهش یافت. سید محمود علیزاده طباطبایی با اعلام این خبر به ایرنا گفت: موکلم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به هفت سال حبس و یک سال حبس تعلیقی محکوم شد که پرونده با اعتراض وی به دادگاه تجدید نظر ارسال شد.

وی اتهام موکلش را در کیفرخواست صادره، تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام خواند و گفت: شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران پس از بررسی پرونده، مدت محکومیت موکلم را به چهار سال حبس کاهش داد که با یک سال حبس تعلیقی در مجموع ۵ سال می شود.
‎مریم شفیع پور، متولد ۱۵ دی سال۱۳۶۳ و دانشجوی مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی در قزوین بود.
‎وی از اعضای فعال کمیته زنان ستاد دانشجویی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود که ۲۸ فروردین ماه سال ۸۹ طی احضاریه کتبی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین احضار شد که این احضار به بازداشت منجر نشد اما ۵ مرداد ماه سال ۹۲ پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال