‎طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر تصویب شد

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۶-۲۳-IranSOS- مجلس ایران طرحی را تصویب کرده است که بر اساس آن از افرادی که به امر به معروف و نهی از منکر می پردازند حمایت می کند. روزنامه افکار از تصویب دو فوریت طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر» با ۱۴۲ رای از ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه اخیر مجلس شورای اسلامی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، مجتبی رحماندوست، از نمایندگان اصولگرا و از طراحان «دو فوریت حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر»، با اشاره به رو در رویی برخی از شهروندان با «آمران به معروف و ناهیان از منکر»، گفته است: «باید قانون امر به معروف و مجازات کسانی که به آمران معروف تجاوز می‌کنند را مشخص کنیم.»

بر اساس گفته طراحان این طرح، «امر به معروف و نهی از منکر، مستلزم پیش‌بینی حمایت‌های قانونی از افرادی است که مبادرت به انجام این وظیفه قانونی و شرعی می‌کنند».
‎ اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک تکلیف همگانی مقرر نموده و شهروندان را در مقابل رفتار یکدیگر مسئول و ناظر قرار داده است.
‎بر اساس این طرح هرگاه فردی در مقام دفاع از شعائر اسلامی به شرط عدم استفاده از الفاظ رکیک اقدام به امر به معروف و نهی از منکر نماید و به این جهت به او صدمه جسمی و جانی وارد آید، حسب مورد مشمول قوانین و مقررات مربوط به جانبازان و شهدا می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال