‎اعتصاب غذای لایق کردپور در زندان دیزل‌آباد

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۲۳-IranSOS- لایق کردپور زندانی اهل‌سنت محبوس در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه از ۸ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و لبهای خود را دوخته است. به گزارش هرانا، لایق کردپور شهروند اهل‌سنت جوانرودی که هم‌اکنون در دیزل‌آباد کرمانشاه بسر میبرد از ۸ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و لبهای خود را دوخته است.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “لایق کردپور در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان و تبعیضهای جاری و همچنین در اعتراض به مخالت مسئولین با انتقال‌اش به زندان شهر پاوه که نزدیک به محل زندگی خانواده‌اش می‌باشد اعتصاب کرده است.”
‎وی در ادامه بیان داشت: “دادگاه به لایق کردپور اعلام کرد که ۱ سال و ۸ ماه از محکومیت ۵ ساله‌اش مورد عفو قرار گرفته. ولی بعدا این عفو در محکومیت وی لحاظ نشد. این زندانی عقیدتی معتقد است که وزارت اطلاعات جلوی اجرای عفو را گرفته است.”
‎لایق کردپور ۲۷ دی ماه سال ۸۹ در شهر جوانرود بازداشت و پس از دو ماه انفرادی در اداره اطلاعات کرمانشاه به بند ۲۰۹ اوین، سپس زندان رجایی شهر کرج، زندان پاوه و در نهایت زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شد.
‎وی در دادگاه انقلاب به اتهام “هواداری از گروههای سلفی” به ۵ سال زندان محکوم شده ولی از اتهامات دقیق و شواهدی که علیه وی در دادگاه استفاده شده اطلاع دقیقی در دست نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال