‎پایان اعتصاب غذای لطیف حسنی پس از ۵۲ روز

سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۷-۰۸-IranSOS- لطیف حسنی زندانی سیاسی که هم‌اکنون در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد پس از ۵۲ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد. به گزارش هرانا، لطیف حسنی روز یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان‌ها و احقاق حقوق قانونی زندانیان سیاسی از جمله حق انتقال به شهر محل سکونت و استفاده از مرخصی و هم‌چنین اعتراض به آزار و اذیت خانواده‌های زندانیان سیاسی در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب غذا زد.

وی پس مدتی از زندان مرکزی تبریز به قرنطینه زندان اوین و سپس بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و عصر روز گذشته در پی عوارض ناشی از اعتصاب غذا از هوش رفت و به بهداری زندان منتقل شد.
‎لطیف حسنی طی روز جاری به اعتصاب غذای خود پایان داد و همسر وی خانم اعظم پیری طی نامه‌ای که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته می‌نویسد:
‎دکتر لطیف حسنی پس از ۵۲ روز اعتصاب غذا، با توجه به نیل به یکی از مطالبات‌اش به اعتصاب خود پایان داد.
‎دکتر لطیف حسنی از روز ۲۸ اردیبهشت ماه در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی و با مطالبهٔ انتقال به زندان محل سکونت خود در کرج و بند زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا بود.
‎وی سرانجام در روز ۱۰ تیر ماه به بند ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد و از آن زمان اعتصاب غذای خود را با خواست انتقال به بند زندانیان سیاسی ادامه داد.
‎یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «عصر دیروز ۱۶ تیر ماه وی دچار بیهوشی شده و به بهداری زندان منتقل شد و ساعاتی نیز در بهداری بستری بود. در پی این وضعیت و با توجه به قبول یکی از مطالبات وی از سوی مسولان قضایی، او با درخواست آیت مهرعلی‌بیگلو، خانواده و دیگر فعالین مدنی و سیاسی به اعتصاب غذای خود پایان داد.»
‎لطیف حسنی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۱ همراه با محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو و بهبود قلی‌زاده، چهار فعال دیگر آذربایجانی بازداشت شد.
‎این پنج نفر که عضو کمیته مرکزی گروه «یئنی‌گاموح» هستند، هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال