‎تجمع کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه در اعتراض به عدم دریافت حقوق

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۷-۲۹-IranSOS- جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم دریافت یک ماه ونیم حقوق، صبح روز دوشنبه (۶ مرداد ماه ۹۳) دست از کار کشیده ودر محوطه کارخانه مقابل ساختمان امور اداری مجتمع تجمع کرده‌اند. مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را حدود هزار کارگر دارد که بیش از ۷۰۰ نفر از انان در آستانه عید فطر امروز دست از کار کشیده وفعالیت تولیدی ندارند.
‎یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه، در همین زمینه به ایلنا گفت: تجمع کنندگان که در بخش‌های کشاورزی و صنعتی کارخانه کار می‌کنند خواستار دریافت حقوق خود در ماه‌های خرداد و تیر هستند.

وی با بیان اینکه کارفرما به اجبار کارگران، دیروز ۵۰ درصد از حقوق خرداد ماه را به حساب کارگران واریز کرده است، گفت: با این حال کارگران نیمی از حقوق خرداد و حقوق کامل تیر ماه را از کارفرما طلب کارند. وی همچنین در ادامه مشکلات صنفی کارگران این مجموعه به مسئله بیمه تکمیلی کارگران نی شکر هفت اشاره کرد و مدعی شد که در رابطه با استفاده برخی از کارگران از خدمات بیمه تکمیلی مشکلاتی از بابت تامین اعتبار به وجود آمده است. یکی دیگر از مشکلات کارگران نی شکرهفت تپه بی‌توجه‌ای کارفرما در پیگیری مطالبات کارگران است.
‎این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت در خاتمه افزود: قرار است اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران نیشکر هفت تپه که از اسفند سال ۸۸ از سوی وزارت کار ابلاغ شده است از ماه آینده برای کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه اجرایی شود و اگر کارفرما بخواهد این موضوع را به بهانه‌های مختلف به تعلیق اندازد، اعتراض کارگران را در بر خواهد داشت.
‎گفتنی است پی گیریها برای شنیدین پاسخ مسئولان کارخانه نیشکر هفت تپه همانند شورای اسلامی کار، مدیر عامل، مدیر حراست و مدیر اداری بی‌نتیجه مانده است. در همین رابطه، آقای «قربانی» مسئول امور اداری مجتمع کشت وصنعت هفت تپه در تماسی تلفنی با گروه کارگری خبر گزاری ایلنا ضمن تایید تجمع اعتراضی کارگران این مجتمع در ادامه ازتشریح دلایل اعتراض کارگران خوداری نموده و تاکید کرد این موضوع ازسوی آقای «حنیفر» مدیر حراست مجتمع کشت و صنعت هفت تپه پی گیری می شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال