‎وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی در زندان ارومیه

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۷-۲۹-IranSOS- وضعیت هفت تن از زندانیان سیاسی کرد محبوس در زندان ارومیه وخیم می باشد.  ”علی احمد سلیمان”، “مصطفی علی احمد”، “همن حسن زاده”، “علی افشاری”، “کیوان اسماعیلی مامدی” و “بهروز آلخانی” هفت زندانی کُردی هستند که در شرایط وخیم جسمی به سر برده و نیازمند مداوا در بیمارستان دارند.

به گزارش هرانا، در حالیکه این هفت تن همگی نیاز به جراحی و مداوا در خارج از زندان و در محیط بیمارستان دارند، از اعزام آنان به بیمارستان جلوگیری می شود و این امر شرایط جسمانی این افراد را شدیدا در مخاطره قرار داده است.
‎بر اساس این گزارش، “علی احمد سلیمان” که از دیسک کمر و نارسایی بینایی دست و پنجه نرم می کند از هرگونه درمان در زندان اورمیه محروم است. “مصطفی علی احمد” ” از دیگر زندانیان سیاسی کرد در ارومیه نیز با بیماری سنگ کلیه  و عفونت کلیه مواجه است ولی مسئولان زندان از اعزام وی برای درمان جلوگیری می کنند.
‎“هیمن حسن زاده “دیگر زندانی سیاسی است که در زمان دستگیری به ضرب گلوله نیروهای امنیتی ایران زخمی شد و اکنون بر اثر شدت جراحات، دچار عفونت شده و دو انگشتش از کار افتاده اند، با اینحال در بین زندانیان عادی نگهداری می شود و تحت درمان قرار ندارد. “علی افشاری” زندانی سیاسی محکوم به اعدام هم در زندان دریای ارومیه دچار عفونت جسمانی است و از حق درمان محروم مانده است.
‎“کیوان اسماعیلی مامدی” به دلیل عفونت دهان و چشم از ماسک استفاده می کند و گزارش شده با وجود آسیب های جدی تحت مراقب پزشکی قرار نمی گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال