پورفاطمی: ‎آیا درست است ما نیز در گوشه‌ای از مجلس دور نمایندگان خانم حصار بکشیم؟

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۰۵-IranSOS- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رژیم ایران با تاکید بر پایبندی به قانون اساسی توسط همه افراد سازمانها و نهادها اظهار کرد: آیا درست است ما گوشه‌ای از صحن مجلس را مشخص کرده و دور نمایندگان زن در مجلس حصار بکشیم؟ حجت الاسلام سید محمد پورفاطمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به مصوبه جدید شهرداری مبنی بر تفکیک جنسیتی در این نهاد گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در همان ابتدا نیز برخی بحث جدا کردن زنان و مردان در دانشگاه‌ها و اتوبوس‌ها را مطرح کردند که امام خمینی (ره) جلوی چنین مسائلی ایستادند.

وی ادامه داد: امروز نیز ما ۸ نماینده خانم در مجلس داریم آیا درست است ما گوشه‌ای را مشخص کرده و با ایجاد حصاری بگوییم باید از آقایان جدا باشید؟
‎این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه چنین تصمیماتی به نفع نظام و انقلاب نیست، تصریح کرد:‌ نباید به چنین مسائل و تصمیمات مقطعی که توسط هر فردی مطرح می‌شود، بها داد چرا که همه‌ی خانم‌ها و آقایان کشور ما نجیب و متدین بوده و با چارچوب مشخصی وارد حیطه اشتغال می‌شود.
‎پورفاطمی با تاکید بر این که تصمیم‌گیرنده‌ی چنین مسائلی فقط شهرداری نیست، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز تصمیم گیرنده هستند و هر کسی نمی‌تواند سر خود قانونگذاری کند.
‎وی خاطر نشان کرد: همه باید پایبند قانون اساسی باشند و در همه ادارات با چنین موضوعی یکسان برخورد شود. چرا که طبق قانون همه افراد حق انتخاب و اشتغال داشته و بحث تفکیک جنسیتی در هیچ جای قانون نیامده است.
‎این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: اگر نیاز به چنین تفکیکی نیز وجود داشته باشد این بزرگان و عالمان قم هستند که می‌توانند در خصوص آن تصمیم بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال