‎صادق خرازی: تفکر “به زور وارد کردن مردم به بهشت” باید کنار برود

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۰۶-IranSOS- سفیر اسبق رژیم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه “نسل دوم اصلاحات، امروز با معیار اعتدال تلاش می‌کند”، گفت که تفکر مبتنی بر به زور وارد کردن مردم به بهشت و آزادی به قید وثیقه یا برخی تعابیر نابجای گذشته باید از صحنه زندگی مردم کنار برود.

به گزارش (ایسنا) نمایندگی اردبیل، محمدصادق خرازی در همایش اعتدال و نسل دوم اصلاحات در اردبیل با بیان اینکه “تاریخ پرفراز و نشیب و با عظمت اردبیل همواره اسباب افتخار و عزت سرزمین اسلامی‌ ما شده است”، به افتخارات این استان در عرفان، تصوف، علم و دیانت پرداخت و افزود: در حماسه دفاع مقدس نیز فرزندان غیور این سرزمین شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های بسیاری را خلق کرده‌اند.

مشاور رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات با اشاره به اینکه “آزادی همواره در این سرزمین به عنوان یک اصل بسیار مهم در تمام شئون زندگی ایرانی‌ها ساری و جاری بوده است”، تصریح کرد: ما با اعتقاد به آزادی کامل در تحقق مردم‌سالاری دینی و برپایی نظام دموکراسی حرکت‌های تأثیرگذاری را انجام دادیم و تلاشمان بر این بوده تا در مسیر رشد، آگاهی و اعتلای جامعه حرکت زیبنده‌ای را انجام دهیم.

‎خرازی کشورمان را نقطه عطف تحولات جهانی و لنگرگاه امنیت پایدار منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز به امید تحولات جدی در عرصه حاضر شدند تا سرافرازانه بتوانند از حقانیت جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

‎سفیر اسبق ایران در فرانسه، قهر اصلاح‌طلبان با جامعه، انتخابات و صندوق آرا را تفکری غلط و نابجا دانست و یادآور شد: ما هشت سال گذشته چوب این قهرکردن‌ها را خورده‌ایم در حالی که بسیاری از فرصت‌ها برای نسل جوان ما بوجود آمده بود تا بتوانند یک رویش واقعی داشته باشند اما به دلایل مختلف در هشت سال گذشته این رویش‌ها به یأس و ناامیدی تبدیل شد.

‎سفیر اسبق ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه “باید تفکرِ به زور واردن کردن مردم در بهشت و آزادی به قید وثیقه یا برخی تعابیر نابجای گذشته از صحنه زندگی مردم کنار برود”، خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز به یک آزادی همراه با حرمت، شوکت و عظمت نیاز دارد تا با باور حقیقی و عمق وجود خود بتواند در فضای سالم تنفس کند.

‎وی از صندوق رأی به عنوان صندوق تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی تعبیر کرد و گفت: ما با تجربه‌اندوزی از غفلت‌های گذشته این بار تلاشمان بر این است تا در انتخابات پیش رو با تمام توان حضور پیدا کنیم تا به مسئولیت تاریخی خود که همان قیام به قصد و عدل است و در این مسیر ما بزرگانی همچون شهید مطهری، بهشتی، طالقانی و امام راحل را از دست دادیم، کار به یک سرانجام واقعی برسد.

‎خرازی در پایان اظهار کرد: دیگر دوران تندروی‌ها و حرکت‌های افراطی و هیجانی به سر آمده است و باید با واقع‌گرایی و واقع‌بینی حرکت کنیم که مقدمه این امر نیز گفتمان درست و عقلانی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال