‎اعتراض صنفی کارگران «هفت‌تپه» به دوازدهمین روز رسید

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۱۸-IranSOS- با گذشت دوازدهمین روز از اعتراض صنفی کارگران کارخانه نی شکر هفت تپه، کارگران دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان امور اداری این واحد تولیدی به تجمع خود ادامه دادند. یکی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه به ایلنا گفت: تجمع کنندگان که در بخش‌های کشاورزی، مهندسی، تعمیر و نگهداری، مطالعات نیشکر، حسابداری و امور اداری و… کار می‌کنند خواستار دریافت حقوق معوقه (ماه‌های خرداد و تیر) و بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

وی با بیان اینکه کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه ۵۰ درصد از حقوق خرداد و حقوق کامل تیر ماه را از کارفرما طلب کارند در خصوص عدم بازنگری در طرح مشاغل کارگران مجتمع هفت تپه گفت: از سال ۸۳ که طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه اجرایی شده است هنوز هیچ بازنگری در افزایش حقوق کارگران انجام نشده است.
‎به گفته وی، مجتمع کشت و صنعت هفت تپه حدود هزار کارگر دارد که طی دوازده روز گذشته ذر هر تجمع بیش از ۵۰۰ کارگر حاضر می‌شوند.
‎او با بیان اینکه مدیران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به دلیل چند شغله بودن امکان حضور در مجتمع را ندارند، در ادامه اظهار داشت: در دوازده روزگذشته آنچه باعث تشدید اعتراضات صنفی کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه شده است پاسخگو نبودن مسئولان و عدم حضور مدیران مجتمع در جمع معترضین بوده است.
‎در این رابطه «آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر استان خوزستان دلیل تشدید اعتراض صنفی کارگران این واحد را بی‌توجه‌ای مسئولان استانی و کارفرمای کارخانه در تحقق کردن مطالبات کارگران دانست.
‎او با بیان اینکه مشکل کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه علاوه بر تعویق حقوق در زمینه بازنگری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است در ادامه اظهار داشت: بی‌توجه‌ای مسئولان استانی و شهرستانی به تجمعات صنفی کارگران واحدهای تولیدی لطمات جبران ناپذیری را به جامعه کارگری استان وارد کرده است.
‎این فعال کارگری افزود: آنچه طی چند سال اخیر موجب گسترده شدن اعتراضات کارگران درخوزستان شده ناشی از عملکرد مسئولان استانی در برخورد با اعتراض کارگران است که در بعضی موارد این کارگران ناچارند برای مطرح کردن مشکلات خود به تهران سفر کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال