‎وضعیت جسمی رضا شهابی نگران کننده است

پنجشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – وضعیت جسمی رضا شهابی که به دلیل رفتار‌های ناشایست مسئولین بهداری زندان و عدم درمان قطعی وی در اعتصاب دارو و درمان بسر می‌برد نگران کننده است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی از روز یک‌شنبه ۲۰ مرداد ماه بدلیل برخورد دور از ادب زندان بانان و مسئولین بهداری و عدم درمان قطعی وی و اکتفای بهداری به تنها تجویز داروهای مسکن و نه درمان قطعی، دست به اعتصاب دارو و درمان زده است.

یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: “رضا شهابی به دلیل مصرف داروهای مسکن که بهداری تجویز نموده به مشکلات گوارشی و کبد مبتلا شده. این درحالیست که بهداری از اعزام وی به بیمارستان برای درمان قطعی مشکلات کمر و گردن امتناع می‌کند و مدام برای وی داروهای مسکن تجویز می‌کنند.”
‎وی در ادامه گفت: “مسئولین در بهداری رفتار مناسبی ندارند و زندانیان سیاسی را بازرسی بدنی تحقیر آمیز می‌کنند. وی اعلام کرده تا زمانی که به مرکز درمانی در خارج از زندان اعزام نشود و تحت نظر پزشک متخصص قرار نگیرد، دست از اعتصاب دارو و درمان نخواهد کشید.”
‎وی در مورد وضعیت جسمی رضا شهابی به گزارشگر هرانا گفت: “وی نمی‌تواند پای خود را حرکت دهد و کمردرد شدید پای‌اش را بی‌حس نموده. بدلیل مصرف زیاد داروهای مسکن به مشکلات شدید گوارشی و کبد مبتلا شده و همین موضوع روی پوست صورت وی تاثیر گذاشته است.”
‎یادآور می‌شود که این فعال کارگری و عضو هیأت مدیرهٔ سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه بنا بر رای دادگاه تجدید نظر تهران، به تحمل چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمهٔ نقدی محکوم است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال