‎نگرانی نسبت به وضعیت زندانی سیاسی کرد

پنجشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۲ – هرانا – نامق محمودی که از ۱۵ روز پیش به نقطه نامعلومی منتقل شده، احتمالا در اداره اطلاعات سنندج بسر می‌برد.
‎بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نامق محمودی زندانی سیاسی ۶۲ ساله سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج از تاریخ چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه به نقطه نا‌معلومی منتقل شد و مسئولین در پیگیری‌های خانواده به ایشان اعلام کرده‌اند که به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است.

یکی از بستگان این زندانی سیاسی کرد به گزارشگر هرانا گفت: “پسر نامق محمودی چهارشنبه گذشته (روز ملاقات زندانیان سیاسی) به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کرد و پس از پیگیریهای فراوان مسئولین به وی گفتند که پدرت به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است. با این وجود خانواده وی تا کنون اجازه ملاقات را پیدا نکرده‌اند و شدیدا نسبت به سلامت وی نگرانند.”
‎لازم به ذکراست، نامق محمودی مدتهاست از بیماری آب‌مروارید رنج می‌برد و در آستانه نابینایی قرار دارد و مسئولین همچنان در اعزام وی به مراکز درمانی تعلل می‌کردند.
‎نامق محمودی زندانی سیاسی ۶۲ ساله، ۱۷ فروردین ماه سال گذشته به همراه سه فرزند خود، توسط وزارت اطلاعات بازداشت و در بند اطلاعات سنندج و سپس ۲۰۹ اوین مورد بازجویی قرار گرفت و سپس به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج منتقل گردید.
‎لازم به یادآوریست، هر سه فرزند وی در آبان ماه گذشته آزاد شده‌اند.
‎شایان ذکر است که آقای محمودی به اتهام “محاربه” از طریق “همکاری با یکی از احزاب کردی” در بازداشت موقت به سر می‌برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال