‎تجمع کارگران کاشی گیلانا در مقابل ادراه کار منجیل

‎دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۰۶-IranSOS- همزمان با بیستمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کارخانه «کاشی گیلانا»، صح امروز جمعی از کارگران این واحد صنعتی در اعتراض به انباشته شدن حجم مطالبات معوقه خود در مقابل اداره کار منجیل تجمع کردند. یکی از کارگران کارخانه گیلانا با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در این تجمع اعتراضی که نزدیک به یک ساعت طول کشید حدود ۳۰ نفر از کارگران شرکت داشتند.

وی افزود: این تجمع یک ساعته در ‌‌نهایت با گفته‌های مسئولان اداره کار منجیل مبنی بر اینکه قرار است در روزهای آینده در اداره کل صنایع استان گیلان جلسه‌ای برای واگذاری مالکیت کارخانه گیلانا برگزار شود خاتمه یافت و کارگران تجمع کننده به محل کارخانه بازگشتند.
‎در همین رابطه یک مقام مطلع به خبرنگار ایلنا گفت: از قرار معلوم در روزهای آینده سهامداران و مدیریت کارخانه کاشی گیلانا در جلسه‌ای که به محوریت اداره کل صنایع استان گیلان تشکیل خواهد شد شرکت خواهند کرد تا راجع به قیمت گذاری برای واگذاری مالکیت کارخانه به مدیریت جدید به توافق برسند.
‎این مقام مطلع با یادآوری اینکه حدود دو سال پیش مدیریت سابق کارخانه کاشی گیلانا در مقام فروشنده طی قراردادی محصولات خود را به مدت ۲ سال بصورت تضمینی به مدیریت جدید در مقام خریدار وقت پیش فروش کرده بود، گفت: از قرار معلوم ۱۰ میلیارد تومان بابت ضمانت اجرای این قرار داد تعیین شده است.
‎او بابیان اینکه اجرای قرارداد منعقد شده در نتیجه نوسانات اقتصادی چند سال اخیر هنوز عملی نشده است، گفت: پس از مدتی خریدار وقت در مقام مدیریت جدید کارخانه پیشنهاد خرید این واحد صنعتی را مطرح کرد اما با قیمتی که به تازگی از سوی کار‌شناسان دادگستری برای ارزش واقعی این کارخانه و دارایی‌های آن تعیین شده است به نظر می‌رسد که مسئله فروش مالکیت این واحد صنعتی نیاز به رایزنی و گفت‌گوی بیشتری دارد.
‎این مقام مطلع همچنین افزود: مجموع مطالبات حقوقی ۱۶۰ کارگر این واحد صنعتی به ۱۶ ماه می‌رسد اما در حال حاضر پرداخت شدن معوقات مزدی و بیمه‌ای سال ۹۳ در صدر خواسته‌های کارگران معترض قرار دارد.
‎منبع خبری ایلنا در تشریح جزئیات مطالبات مزدی و بیمه‌ای سال ۹۳ این کارگران گفت: در حال حاضر این کارگر بابت ۱۸۰ هزار تومان از دستمزد تیرماه، دو‌ سوم مزد مرداد و کل دستمزد شهریور طلبکار هستند.
‎او ادامه داد: در عین حال از ابتدای سال جاری تاکنون به غیر از حق بیمه اردیبهشت ماه این کارگران دیگر هیچ مبلغی بابت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده‌است.
‎همچنین به گفته این مقام آگاه، اعتراضات آرام صنفی ۱۶۰ کارگر شاغل در این واحد صنعتی در حالی ادامه دارد که مدیریت کنونی و مالک احتمالی کارخانه بازگشت خود به کارخانه را به اخراج کارگرانی مشروط کرده است که پیش‌از این توسط وی تحت عنوان «اغتشاش‌گر» معرفی شده‌ بودند.
‎به احتمال قوی منظور از کارگران اغتشاش‌گر، کارگرانی هستند که همزمان با پنجمین روز از آغاز اعتراضات صنفی کاشی گیلانا در تاریخ ۳۰ شهریور توسط مراجع انتظامی احضار شده بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال