‎بازداشت سه تن از مسیحیان توسط ماموران امنیتی در کرج

پنجشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – ماموران امنیتی طی اقدامی خودسر سه تن از مسیحیان که دو نفر آنان از نوکیشان مسیحی فارسی زبان بودند را بدون هیچ دلیل و اتهامی بازداشت کردند. بازداشت بی‌دلیل این افراد و رشد محکومیت زندانیان مسیحی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نشان از وخامت شرایط برای جامعه مسیحیان ایرانی می‌باشد.

به گزارش محبت نیوز، روز چهارشنبه مورخ سی‌ام مردادماه ۱۳۹۲ ماموران امنیتی طی اقدامی سه تن از مسیحیان که دو نفر این افراد از نوکیشان مسیحی فارسی زبان می‌باشند را در شهرستان کرج بازداشت نمودند.
‎اسامی این سه تن عبارتند از: “مسعود میرزایی” از نوکیشان مسیحی ساکن کرج، “سوادا آغاسر” از مسیحیان ارامنه ساکن تهران و همچنین بازداشت مجدد “ابراهیم فیروزی” ساکن رباط کریم.
‎بنا بر این گزارش، در ساعت سه بعداظهر تاریخ فوق “ابراهیم فیروزی” و “سوادا آغاسر” که به جهت ملاقات و دیدار با “مسعود میرزایی” در دفتر کار (شرکت بیمه) ایشان در کرج گردهم آمده بودند، با ورود نابهنگام تنی چند از ماموران امنیتی لباس شخصی هر سه نفر آنان بازداشت شدند.
‎ماموران لباس شخصی پس از بازداشت این افراد، آنان را به مکان نامعلومی انتقال دادند که تا لحظه انتشار این خبر از محل نگهداری این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست.
‎تاکنون از علت و یا دلیل بازداشت خودسرانه این افراد توسط ماموران امنیتی نیز گزارشی منتشر نشده است.
‎گفته می‌شود طی روزهای گذشته فقط “مسعود میرزایی” و “سوادا آغاسر” اجازه یافتند تا در تماس تلفنی کوتاه خبر سلامتی خود را به خانواده‌هایشان اطلاع دهند.
‎همچنین ماموران امنیتی لباس شخصی پس از بازداشت این سه تن به منزل شخصی “مسعود میرزایی” رفته و ضمن تفتیش و بازرسی خانه ایشان برخی از وسایل شخصی نامبرده از جمله کامپیو‌تر وی را ضبط و با خود بردند.
‎در پی این رویداد منابع مطلع گفته‌اند؛ “ابراهیم” بر اساس گفته خود، بابت حکم یکسال حبس و دو سال تبعید که اخیرن از سوی دادگاه انقلاب به آن محکوم شد قرار بود تا در روز شنبه این هفته خود را به مقامات قضایی معرفی کند که بر همین اساس علت مراجعه “ابراهیم” و “سوادا” به دفتر کار “مسعود” در کرج در واقع فقط یک برنامه دیدار و خداحافظی دوستانه با “ابراهیم” بود.
‎اکنون با بازداشت مجدد “ابراهیم فیروزی” وی تاکنون تماسی با خانواده خود نداشته و از وضعیت جسمی و محل نگهداری ایشان اطلاعی در دست نیست، که این موضوع با توجه به سوابق و محکومیت اخیر ایشان باعث ایجاد موجی از نگرانی در بین خانواده و دوستان وی شده است.
‎لازم به ذکر است نوکیش مسیحی “ابراهیم فیروزی” تاکنون بدفعات از سوی ماموران امنیتی به اتهام تبلیغ و بشارت مسیحیت بازداشت شده است، این فعال مسیحی در آخرین مرحله نیز از سوی دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم به اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی”، “راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی تبشیر مسیحیت”، “ارتباط با عناصر ضد انقلاب خارج نشین و شبکه‌های ضد انقلاب خارجی” و راه اندازی سایت مسیحی، به یکسال حبس و دو سال تبعید به شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان از استانهای محروم کشور محکوم شده است.
‎گفتنی است “سوادا آغاسر” از مسیحیان ارامنه پیرو کلیسای گریگوری است که پیش از این منزل ایشان نیز در ارتباط با پرونده یکی دیگر از نوکیشان مسیحی بنام “مصطفی بردبار” از سوی ماموران امنیتی لباس شخصی مورد بازرسی قرار گرفت، ماموران ضمن تفتیش منزل برخی از وسایل شخصی وی را نیز ضبط و با خود بردند.
‎لازم به ذکر است “مصطفی بردبار” در جریان یورش ماموران امنیتی که در – کریسمس- و سال نو میلادی ۲۰۱۳ که منجر به بازداشت موقت حدود ۵۰ تن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان شد نامبرده نیز بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل ده سال زندان محکوم گردید.
‎فشار بر جامعه مسیحیان فارسی زبان ایران طی سالهای گذشته و بعد از هشدارهای رهبران جمهوری اسلامی پیرامون رشد کلیساهای خانگی روندی شتابان داشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال