‎هاشمی: سالانه ۱۸ هزار کشته سوانح رانندگی و حدود ۳۰۰ هزار نفر هم مصدوم داریم

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۱۶-IranSOS- مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان بهزیستی در آسایشگاه کهریزیک برگزار شد. در این مراسم حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: آسایشگاه کهریزک کانون همه عاطفه‌ها و محبت‌ها است که در عین حال با برخی نامهربانی‌ها و بی‌مهری‌ها مواجه شده است. وی با بیان اینکه آمار سوانح رانندگی در کشور رقم بالایی است، ادامه داد:‌در ایران سوانح رانندگی سومین عامل مرگ و میر است و در برخی از استان‌ها حوادث رانندگی به عنوان دومین عامل جان هموطنان را می‌گیرد.

 هاشمی اظهار داشت: شایع‌ترین علت نابودی انسان‌های ۱۵ تا ۳۰ ساله سوانح رانندگی است.
‎وی با تأکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌ها و بهینه‌سازی آنها بر رفع مشکلات برای کاهش سوانح رانندگی گفت:‌ متأسفانه ما ملتی هستیم که سعی می‌کنیم فقط از خوبی‌های خود صحبت کنیم و به خصوص در تریبون‌های عمومی به کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها اشاره‌ای نمی‌شود.
‎وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: قطعاً در بروز سوانح رانندگی بسیاری از عوامل تأثیرگذار است، صنعت ما مشکل دارد،  فرهنگ ما هم مشکل دارد و با بسیاری از مشکلات دیگر در این عرصه مواجه‌ هستیم.
‎هاشمی با تأکید براینکه مشکل اصلی ما در سوانح رانندگی کاستی‌های فرهنگی است، افزود: باید به فاکتورهای بروز سوانح رانندگی توجه کرد و نسبت به رفع آن کوشید؛ به عنوان مثال بستن کمربند ایمنی خودرو، عزم ملی بود که عملیاتی شد.
‎وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در کنار سالانه ۱۸ هزار کشته سوانح رانندگی حدود ۳۰۰ هزار نفر هم مصدوم داریم که موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای کشور در بحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.
‎وی بیان کرد: مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معلول فرهنگ نادرست صنعت ما، فرهنگ نادرست رانندگی، مشکلات جاده‌ها و از این قبیل است.
‎وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۳ هزار دستگاه آمبولانس، ۲ هزار پایگاه و ۵۷۰ بیمارستان داریم که ۵۰ درصد نیازهای کشور است و کار مردم روی زمین مانده است.
‎هاشمی با تأکید بر لزوم همکاری و همدلی همه ارگان‌های دست‌اندرکار جاده‌ای برای کاهش سوانح رانندگی اظهار داشت:‌ باید دولت و مجلس همکاری کنند تا نقص‌ها در این مورد مرتفع شده و پیشگیری مدنظر قرار گیرد.
‎وی یادآور شد: در بسیاری از کشورها سوانح رانندگی هشتمین تا دهمین عامل مرگ و میر است اما در ایران سومین عامل مرگ و میر است.
‎وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:‌ کاهش سالانه ۱۰ درصدی سوانح رانندگی فقط در سال‌های قبل محقق شد و بعد از آن این رقم سالانه ۳ تا ۴ درصد بود، در حالی که باید تلاش کنیم طبق قانون برنامه سوانح رانندگی کاهش یابد.‎

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال