‎تجمع همزمان کارگران ساختمانی و اخراجی‌های پتروشیمی ایلام

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۱۶-IranSOS- صبح امروز دو گروه از کارگران با مطالباتی جداگانه اما بصورت هم زمان مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. خبرنگار ایلنا حاضر در این تجمع گزارش می‌دهد که حدود ۱۰۰۰ کارگر ساختمانی در اعتراض به تغییر قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از ساعت ۹ صبح امروز به مجلس آمده‌اند. این کارگران معتقدند تلاش مجلس برای تغییر قانون بیمه آن‌ها برای حمایت از انبوه سازان یا آنطور که خود می‌گویند، بساز و بفروش‌ها انجام می‌گیرد. این کارگران می‌گویند در صورت اعمال تغییرات مورد نظر مجلس در قانون بیمه کارگران ساختمانی، اگر چه در ظاهر بستری برای بیمه این کارگران فراهم است اما به دلیل ساز و کار غیر قابل اجرای دریافت حق بیمه سهم کارفرما، علاوه بر آنکه عملا هیچ کارگر ساختمانی جدیدی بیمه نخواهد شد، حدود ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده، بیمه خود را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر در فاصله‌ای نزدیک به تجمع کارگران ساختمانی، حدود ۱۰۰ نفر از کارگران پتروشیمی ایلام با سفر به تهران تجمعی اعتراضی برپا کردند.

این کارگران اخراجی که در تاریخ چهاردهم مهرماه نیز برای برگزاری تجمع به تهران سفر کرده بودند، با وجود حقوق معوقه و حکم اداره کار مبنی بر بازگشت به کار، همچنان اجازه ندارند به این واحد تولیدی وارد شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال