‎مجلس نمایندگان آمریکا نقض «فاحش» حقوق بشر در ایران را محکوم کرد

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۲۰-IranSOS- مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با صدور قطعنامه‌ای که «پیامی محکم به ایران در آستانه ضرب‌الاجل برای رسیدن به توافق اتمی» توصیف شده، «نقض فاحش حقوق بشر به دست حکومت ایران» را محکوم کرد. به گزارش هرانا به نقل از رادیو فردا، آن گونه که در اطلاعیه دفتر اد رویس، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، آمده، این قطعنامه روز چهارشنبه، ۲۸ آبان، تصویب شده است.

این قطعنامه حمایت اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را با خود داشت.
‎اد رویس، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، و الیوت انگل، عضو دموکرات و ارشد کمیته امور خارجی این مجلس، بانیان قطعنامه صادرشده بودند.
‎آقای رویس پس از تصویب این قطعنامه با اشاره به تلاش دولت باراک اوباما برای دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک بر سر پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت که کنگره ایالات متحده «نباید در خوی وحشیانه حکومت ایران شک و تردیدی داشته باشد.»
‎رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین جمهوری اسلامی را حکومتی توصیف کرد که «به طور سیستماتیک حقوق بنیادی جامعه‌اش را نقض می‌کند».
‎به گفته اد رویس، ایران «وحشیانه صدای فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و اقلیت‌های دینی را سرکوب می‌کند، مخالفان سیاسی‌اش را می‌کشد و در مقابله با افراد اسیدپاش… اغماض می‌کند.»
‎رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا این اقدامات را «بدعتی در فرهنگ پارسی» توصیف کرده است: «نخستین اطلاعیه حقوق بشر در دوران پادشاهی کوروش بزرگ و با رواداری او، برای تمام فرهنگ‌ها و ادیان صادر شد.»
‎بانی قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران، گفته است: «در حالی که حکومت ایران جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را با جدیت پیگیری می‌کند، خواست میلیون‌ها نفر از مردم این کشور برای آزادی را نیز سرکوب می‌کند. راه‌حل‌های امروز سیاست خارجی ایالات متحده می‌تواند و باید بر اهداف استراتژیک مانند نابودی برنامه هسته‌ای ایران در عین توسعه و ترویج حقوق بشر و دموکراسی در این کشور استوار باشد.»
‎کمیسیون آزادی‌های مذهبی ایالات متحده آمریکا در گزارش سال ۲۰۱۴ خود، تاکید کرده که جمهوری اسلامی از طریق شکنجه و زندان، به طور سیستماتیک و دائم در حال نقض آشکار آزادی‌های دینی است.
‎سازمان ملل متحد نیز بر نقض حقوق بشر در ایران تاکید کرده است.
‎به گفته احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی در دولت حسن روحانی، بد‌تر نیز شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال