‎قول داده‌اند خانه‌های بافت تاریخی شیراز تخریب نشود

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۲۵-IranSOS- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارتباط با طرح توسعه حرم شاهچراغ (ع) و وضعیت بافت تاریخی مجاور حرم گفت: دستگاه‌های متولی قول داده‌اند که فعلا برای توسعه حرم شاهچراغ (ع) خانه‌های بافت تاریخی را تخریب نکنند. مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با طرح توسعه حرم شاهچراغ و تخریب بافت تاریخی مجاور حرم گفت: در سفری که حدود یک ماه پیش به همراه معاون اول رئیس جمهور به شیراز داشتیم، در این زمینه جلساتی را با آیت الله دستغیب، تولیت حرم حضرت شاهچراغ برگزار کردیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در این دیدار تولیت حرم مطهر، در جهت حفظ و حراست از آثار تایخی شیراز بسیار جدی بودند، بنابراین با توجه تفکری که ایشان دارند و بحث‌هایی که انجام شده می‌توانیم به فرمولی برسیم که هم اماکن تاریخی حفظ شوند و هم حرم مطهر شاهچراغ توسعه پیدا کند.
‎رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد نشانه‌گذاری برخی خانه‌ها در بافت تاریخی شیراز و احتمال تخریب آن‌ها، توضیح داد: من در این مورد اطلاعی ندارم، اما همواره شایعاتی مطرح است که صحت آنها مشخص نیست؛ اما دستگاه‌های متولی قول داده‌اند که فعلا در این زمینه اقدامی انجام ندهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال